“Pangast helistanud venelane” virutas saarlase arvelt ligi 600 eurot

Copy
Varas
Varas Foto: www.freepik.com

63-aastasele Saaremaa naisele helistas nädal tagasi vene keelt kõnelenud võltspangatöötaja, kes väitis, et saarlanna pangakontol on tehtud kahtlaseid tehinguid.

Ilmselt oli pätt kusagilt välja nuhkinud naise pangakaardi neli viimast numbrit ning krediitkaardi tagaküljel oleva CVC-koodi. Kuna kaabakas oskas neid telefoni teel öelda, võitis ta naise usalduse.

Ta sisestas neljal korral oma mobiil-ID PIN-koodi, mille tagajärjel tehti naise pangakontolt mitu makset ühe välismaa maksevahendaja pangakontole. Rahaline kahju on ligi 580 eurot.

Kuressaare politseijaoskonna juhtivuurija Priit Sepp tuletab inimestele meelde, et oma andmeid tuleb väga hoolikalt hoida ega tohi mitte mingil juhul avaldada võõrastele.

“Pangatöötajad ei helista oma klientidele, et telefoni teel küsida inimeste Smart-ID, Mobiil-ID või ID-kaardi PIN-koode,” selgitas uurija.

Tähelepanu tuleks pöörata ka sellele, et kodupangast tulnud kõne korral peab pangatöötaja teadma nimeliselt, kellele ta helistab, ja suhtlema inimesega tema emakeeles.

Politsei palub kõigil olla taoliste kõnede suhtes ettevaatlik, võõraste helistajate suhtes kriitiline ning hoiatada sellise petuskeemi eest ka oma lähedasi.

MIS TEHA, KUI…

Juhul kui oled saanud sarnase sisuga kõne, siis informeeri sellest esimesel võimalusel politseid infotelefonil 61 23 000. Ole valmis ütlema kõne aeg, helistaja telefoninumber ning oma telefoninumber.

Kui inimene on sellise petuskeemi tõttu varalist kahju juba saanud, siis tuleks kohe ühendust võtta oma kodupangaga ning teatada juhtunust politseile lühinumbril 112.

Tagasi üles