Skip to footer
Saada vihje

Mustjalas käib elekter ära ka ilma suurema tormita

Evald Sosnin: "Ei peagi alati olema suur torm, et elekter ära läheks."

Mustjala osavallakogu muretseb sagedaste elektrikatkestuste pärast piirkonna külades ja palub Saaremaa vallal esitada arupärimine Elektrilevile.

Peale igat tormi jäävad mitmed Mustjala piirkonna külad põhjendamatult pikaks ajaks elektrita. Pärast 17. jaanuari tormi sai Pahapilli ja Liiva piirkond voolu tagasi alles 19. jaanuari õhtul.

Ligemale kaks päeva olid kogukonnad ilma elektrita Tagaranna ja Võhma piirkonnas. Tagaranna külaseltsi juhi Andres Tarvise pöördumised energiafirmade poole ei ole tulemust andnud.

Osavallakogu leiab, et Saaremaa vallavalitsus peab koostama arupärimise Elektrilevile ja seisma Mustjala piirkonna elektrilevi varustuskindluse tõstmise eest.

Tagaranna elanik Evald Sosnin ütles, et peab vist soetama generaatori, sest voolukatkestusi tuleb ette üsna sageli.

"Ei peagi alati olema suur torm, et elekter ära läheks. Võib-olla ma eksin, aga minu meelest vene ajal elekter nii tihti ära ei läinud," lausus ta.

Maainimene ei käi iga päev poes, vaid varub korraga rohkem toitu. Pikemate elektrikatkestuse järel tuleb osa toidukraamist minema visata ja see ei ole kokkuvõttes odav lõbu, rääkis Tagaranna mees. Kõlbmatuks muutuvad ka külmutatud marjad, mis oma aiast hoole ja armastusega korjatud.

Elektrilevi juht Mihkel Härm ütles pressiteates, et Elektrilevi taastas tormi ajal 65% elektrikatkestustest kahe tunniga ning kuue tunniga sai elektri tagasi 90% ehk 76 837 klienti.

"Tormituulte põhjustatud rikete likvideerimisel on meie peamine väljakutse võimalikult kiirelt taastada elektriühendus kõikidel kodumajapidamistel ja ettevõtetel," lausus Härm.

Tippaegadel töötas üle Eesti umbes 50 brigaadi. Tööd kestsid ööpäevaringselt, kuni kõik kliendid olid elektri tagasi saanud.

Üksikutes majapidamistes venisid pikimad katkestused tormiga kõige tugevamalt pihta saanud Saaremaal mõne ööpäeva pikkuseks.

Ulatuslike elektrikatkestuste leidmiseks kasutab Elektrilevi droone. Kui varem pidid võrguelektrikud läbi jalutama kilomeetreid liinikoridore, et rikkekoht üles leida, siis nüüd teeb selle töö ära droon, mis oluliselt kiirendab rikke likvideerimist.

Elektrilevi jätkab ilmastikukindla võrgu ehitamist – paigaldatakse maakaablit ja isoleeritakse õhuliine, et vähendada ilmastikunähtuste mõju lõppklientidele. "Oleme kasvatanud madalpingevõrgus ilmastikukindla võrgu osakaalu 92 protsendini, mistõttu on rikete arv viimase kümne aastaga vähenenud enam kui kaks korda," rääkis Mihkel Härm.

Samuti panustab Elektrilevi jaotusvõrgu automatiseerimisse, et rikke tekkimisel taastada elektrivarustus sekundite jooksul ilma inimese sekkumiseta. Enamik riketest on juhtimiskeskusele teada sekundi murdosa jooksul pärast rikkelise võrguosa väljalülitumist. Elektrilevi teavitab nendest riketest tarbijat automaatselt läbi MARU rakenduse aadressil elektrilevi.ee/maru või SMS-i teel.

Elektrivarustuse kadumisel käitu järgnevalt:

Kontrolli, kas elekter läks ära ainult ühest valgustist või tervest majast. Võimalusel tee kindlaks, kas ka naabritel on elekter läinud.

Kontrolli, kas oled saanud Elektrilevilt rikketeavituse Maru rakenduses või SMS-i teel. Elektrilevi saadab sõnumi 5–15 minuti jooksul alates rikkest teada saamisest.

Kontrolli, kas elektriarvesti töötab ja kaitsmed on sees. Vaata, kas arvesti tabloo töötab ja kõik kaitsmed on sees.

Kui Elektrilevi ei ole rikketeadet saatnud, siis teavita läbi MARU rakenduse või rikketelefonil 1343 rikkest sinu tarbimiskohas.

Kui Elektrilevilt on saabunud katkestuse lõputeade, kuid tarbimiskohas jätkuvalt elektrit pole, siis teavita kindlasti rikkest läbi MARU rakenduse või rikketelefonil 1343. Nii jõuab info Elektrilevini kõige kiiremini.

Kommentaarid
Tagasi üles