Saada vihje

KAIRIT LINDMÄE Sotsiaaltranspordi omaosalus kui takistus?

Copy
Praegu tuleb sotsiaaltranspordi ühe sõidusuuna eest Saare maakonnas maksta varasema 1 euro asemel 3 eurot. Vallavalitsuse andmeil on neid kliente, kes maksavad töölemineku eest kolm eurot sõidusuuna kohta, hinnanguliselt siiski vaid neli-viis.
Praegu tuleb sotsiaaltranspordi ühe sõidusuuna eest Saare maakonnas maksta varasema 1 euro asemel 3 eurot. Vallavalitsuse andmeil on neid kliente, kes maksavad töölemineku eest kolm eurot sõidusuuna kohta, hinnanguliselt siiski vaid neli-viis. Foto: Freepik

“Loen kurbusega 7. juuli Saarte Häälest, et puuetega inimeste tööl käimist võib takistada 1-eurone sotsiaaltranspordi omaosalus. Kas tõesti takistab kuus transpordile kuluv 41 eurot inimesi tööl käimast?” kirjutab aastaid sotsiaalvaldkonnas töötanud saarlane Kairit Lindmäe.

Väike vahemärkus. Inimestel, kelle võime tööga elatist teenida on piiratud, on võimalus lasta töötukassas oma töövõimet hinnata. Töövõime on kas osaline või täielik. Toetus osalise töövõime korral on 57% kehtivast päevamäärast (9,3081 eurot päevas, keskmiselt 279,24 eurot kuus) ja puuduva töövõime korral 100% kehtivast päevamäärast (16,33 eurot päevas, keskmiselt 489,90 eurot kuus). Toetus on mõeldud selleks, et puudega inimesed saaksid oma erivajadust kompenseerida.

Kairit Lindmäe
Kairit Lindmäe Foto: Maanus Masing / Saarte Hääl
Tagasi üles