ARVAMUS Eesti laevaehitajad suudavad 5. parvlaeva ehitada. Aga…

Copy
Uus heitmevaba parvlaev jõuab Virtsu-Kuivastu ja Rohuküla-Heltermaa liinidele 2026. aastaesimesel poolel.
Uus heitmevaba parvlaev jõuab Virtsu-Kuivastu ja Rohuküla-Heltermaa liinidele 2026. aastaesimesel poolel. Foto: Riigilaevastik

Hange mandri ja saarte vahelise ühenduse viienda parvlaeva soetamiseks ebaõnnestus ning nüüd kavandatakse meile teadaolevalt välja kuulutamata otseläbirääkimistega hanget, millesse ei ole kaasatud ühtegi Eesti ettevõtet, kirjutavad Margus Vanaselja (Baltic Workboats), Fjodor Berman (AS BLRT Grupp AS) ja Hannes Lilp (SRC Group AS). 

Meie arvates ei peaks Eesti vabariik eirama asjaolu, et ka Eesti oma laevaehitajatel on pädevus, võimekus ning ka kogemus sellist parvlaeva ehitada. Kui mitte iga ettevõte eraldivõetuna, siis konsortsiumina, ühendades oma pädevused ja võimekused. Meie ettevõtted on edukad ja konkurentsivõimelised välisturgudel ning suurimad Eesti merendustööstuse eksportöörid.

Alusetu on arvata, et allakirjutanud ettevõtted ei ole piisavalt kompetentsed ja suutlikud sellises hankes üldse osalemagi ning nad tuleb täiesti kõrvale jätta.

Tagasi üles