Nasva vabatahtlikud tegid uue päästelaevaga esimese mereabiaktsiooni

Reti Meema
, Saarte Hääle suvereporter
Copy
Nasva merepääste seltsi liikmed hädasolijat abistamas.
Nasva merepääste seltsi liikmed hädasolijat abistamas. Foto: Nasva merepääste selts

Merepäästelaev Öigus sai oma esimesed ristsed siinkandis 25. juunil, kui pukseeris Kuressaare sadamasse Kuressaarest üheksa-kümne miili kaugusel tuulevaikusse sattunud soomlaste purjeka Aventura, mille mootor ei töötanud.

"25. juunil kl 12.26 saabus esialgne info Soome Trossi liikmelt, et Kõiguste sadamast seitse miili lõunas asuva purjepaadi Aventura mootor ei tööta ja merel valitseb täielik tuulevaikus. Trossi mereabi liikmelepingu järgi on kõigil liikmetel õigus saada manööverdamisprobleemidega aluse pukseerimist.

Niipalju tuult siiski oli, et alus sai ise Abruka lähedale sõita. Meie saime kõne 18.37, jõudsime kohale 20.12 ja alustasime pukseerimist. Kell 21.52 oli Aventura Kuressaare sadamas ja pukseerimine edukalt sooritatud," kirjeldas päästja Erik Koitla läbiviidud operatsiooni.

Tema sõnul oli abi vaja eelkõige seetõttu, et Kuressaare sadama kanal on väga kitsas ja samas madal ning suure jahi ja purjedega on sinna tuulevaikuse korral väga keeruline siseneda.

"Purjelaeva soomlasest kapten suutis säilitada merekarule omase rahu ning oli sadamasse jõudes õnnelik. See juhtum oli hea näide sellest, kui kiiresti ja sujuvalt rahvusvaheline mereabisüsteem Trossi toimib,“ võttis Koitla juhtumi kokku.

Nasva merepääste ühing sai Saksamaalt spetsiaalselt merepäästelaevaks ehitatud laeva tänavu aprillis. Laeva peamine töö on osaleda merepäästes, aga peale selle pakub alus mereabiteenust, mida Eestis koordineerib rahvusvaheline mereabisüsteem Trossi.

Saksa laev loovutati Eestile sümboolse hinnaga, et tugevdada siinset vabatahtlikku merepäästet. Nimeks Öigus saanud laev on uppumatu ja isepüstuv, mis tähendab, et isegi kui ta peaks lainetuse tõttu või muul põhjusel ümber minema, keerab ta end ise õigesse asendisse tagasi. Spetsiaalselt rannalähedaseks merepäästetööks disainitud laev valmis Fassmeri laevatehases 1993. aastal. Selle pikkus on 8,52 m, laius 3,51 m, süvis 0,95 m ja mootoriks on merediisel M 215C.

Nasva vabatahtlikku merepääste ühingusse kuulub kümmekond inimest. Kõik ühingu liikmed –merepäästjad ja kalurid – on tihedalt merega seotud.

Tagasi üles