Saada vihje

Murutraktori liikluskindlustus 300 eurot – nalja teete või? (3)

Copy
FRED VELDERMANN eeldas, et murutraktori kindlustusmakse on viis korda väiksem kui kindlustusfirma tegelikult küsis.
FRED VELDERMANN eeldas, et murutraktori kindlustusmakse on viis korda väiksem kui kindlustusfirma tegelikult küsis. Foto: Maanus Masing / Saarte Hääl

1. detsembril jõustunud liikluskindlustuse seaduse muudatuste tõttu sel nädalal oma kergliikurile liikluskindlustust küsinud kodanikel on vastuseks saadud pakkumised pehmelt öeldes hinge kinni võtnud.

Murutraktoriga niitmisteenust osutava OÜ Kena Aed omanik Fred Veldermann tegi kindlustusfirmale meilitsi hinnapäringu ja sai pakkumise, mille järgi tema murutraktori aastane liikluskindlustusmakse on 300 eurot.

Pakkumise tegemiseks küsis kindlustus murutraktori erinevaid tehnilisi andmeid ja VIN-koodi. Aga ka seda, mitu istekohta traktoril on.

“Kirjutasin neile siis vastu, et ei ole veel näinud ühtki murutraktorit, millel oleks rohkem kui üks istekoht,” muigas Veldermann.

Ettevõtja tunnistas, et pakutud kindlustusmakse oli tema jaoks šokk. “Mul on hulk autohaagiseid ja nende keskmine aastane kindlustusmakse on 5 eurot. Selle pealt oletasin, et murutraktoril võiks makse olla 5 eurot kuus. Aga 300 eurot aastas ehk 25 eurot kuus... Kui kindlustus lühema aja peale teha, siis tuleb kuumaks veelgi kõrgem,” nentis Veldermann.

Ta märkis, et selline kuumaks on absurdne, eriti arvestades kõiki muid maksutõuse, mis meid tuleval aastal ees ootavad.

“Väikeettevõtjana tõusevad mul järgmisel aastal kulud üle kahekümne protsendi. Kuhu me oleme välja jõudnud?” küsis Veldermann.

Samasuguse 300-eurose kindlustuspakkumise sai ka Kuressaares elav 84-aastane vanahärra. Tema tahtis kindlustada neljarattalist elektriliikurit, millega ta on seni linna vahel liigelnud ja liikleb ka edaspidi.

Tõenäoliselt ta siiski krõbedast kindlustusmaksust pääseb, sest Eesti Liikluskindlustuse Fondi juhatuse liige Lauri Potsepp ütles ERR-i “Hommikutelevisioonis”, et puudega inimesele liikumise abivahendiks mõeldud liikurit kindlustama ei pea.

Küll aga märkis Potsepp, et iga tõukeratta omanik peaks oma sõiduvahendi üle vaatama ja selgeks tegema, mis marki ja mudel temal on. Ratta spetsifikatsioonist leiab, kas selle kiirus on enam kui 25 km/h või tema raskus ületab 25 kilogrammi.

Küsimusele, kui palju elektritõuksi kindlustusmakse võiks olla, vastas Potsepp, et väga täpselt öelda ei oska, aga midagi sellist nagu auto eest või natuke vähem. Tõukside kindlustusmakse kohta ei oska midagi konkreetset öelda ka kindlustusfirmad ise.

Ühest kohalikust kindlustuse esindusest soovitati pöörduda keskkontori poole, teisest võtta asja rahulikult ja kolmandast ei tulnud mitme päeva jooksul üldse mingit vastust.

Fred Veldermann leiab, et seadusemuudatus on mõeldud ennekõike elektritõuksidele, teiste liikurite osas ei ole asi ilmselt piisavalt läbi mõeldud.

“Kui palju neid õnnetusi murutraktoritega aastas ikka ette tuleb. Mõni ehk sõidab purjus peaga viina järele ja tagurdab poe juures parkivale autole külje pealt sisse,” lausus ta ja lisas, et ega keegi ju hädavajaduseta ennast liiklusse topi ega õnnetust otsi.

Tagasi üles