Enefiti Eesti turu juht Santa Tohver märkis, et nende klienditeenindajad räägivad alati eesti keeles ega palu klientidel ühelgi põhjusel sisestada ei Smart-ID ega Mobiil-ID PIN-koode. „Enefit ei paku üleüldse elektriarvesti vahetamise teenust ja kindlasti ei ole elektriarvestit tarvis välja vahetada Venemaa elektrivõrgust desünkroniseerimise pärast,“ kinnitas ta.
„Igaüks näeb oma arvetega seotud infot Enefiti iseteeninduses või saab seda küsida helistades meie klienditeenindusse. Kui tekib kahtlus, kas helistaja on päriselt Enefiti töötaja, katkestage kõne ja helistage ise meie klienditeeninduse numbril 777 4040, et selles veenduda,“ soovitas Tohver.
Kui Enefiti või Eesti Energia klienditeenindaja helistab, siis ta:
ei palu ühelgi ettekäändel sisestada Smart-ID ega Mobiil-ID pin-koode
ei palu klikkida SMS-iga saadetud linkidele ega midagi SMS-iga kinnitada
ei saada kullerit ukse taha ega kutsu kliente teeninduspunkti kohale
Kui kahtlustad, et tegu on pettusega või oled langenud pettuse ohvriks, helista 112
Põhja prefektuuri kriminaalbüroo juht Urmet Tambre täiendas, et mitte ühelgi juhul ei küsi ükski asutus inimestelt telefonitsi nende PIN-koodide sisestamist ja veelvähem säästude üleandmist ukse taha tulnud kullerile. „Kui teil on kahtlus, et olete suhtluses kelmiga, lõpetage kõne. Kui jagasite enne seda juba kelmidele oma PIN-koodi või tegite kokkuleppe sularaha üleandmiseks, võtke kohe ühendust politseiga helistades 112.
Ainuüksi jaanuaris langes Eestis pangakelmuste ohvriks üle poolesaja inimese, kelle kahjusumma ulatus kokku pea 400 000 euroni.
Skeem, mille järgi kurjategijad tegutsevad: