:format(webp)/nginx/o/2024/11/27/16511676t1h6c1a.jpg)
Statistikaameti andmeil on tarbijahinnad möödunud aasta aprilliga võrreldes kerkinud 4,5%, tänavu märtsiga võrreldes aga protsendi. Eurostati hinnangul oli Eesti hinnatõusu näitaja kolmandat kuud järjest euroala suurim.
Viimaste aastate hinnaralli, maksutõusud ja uued maksud on inimeste ostujõudu tuntavalt kahandanud. Seda kinnitavad ka Saaremaal tegutsevate toidukaupluste pidajad.
Aina rohkem on neid inimesi, kes toidupoes ostavad üksnes kampaaniahinnaga või kõige odavamaid tooteid. Üha enam uuritakse kauplusse tulles kõigepealt nende korvide sisu, kuhu on laotud tooted, millel "parim enne..." kuupäev juba möödas.
Aina rohkem on neid, kes ostavad rangelt üksnes seda, mida hädasti tarvis, kuna ei saa endale midagi rohkemat lubada. Emotsiooniostud on paljude jaoks möödanik, kuna kõhn rahakott lihtsalt ei võimalda kiusatusele järele anda.
Eriti tundlikud hinnaralli suhtes on need, kelle sissetulek kasin: üksi elavad pensionärid, üksikvanemaga pered, töötuks jäänud inimesed.
Isegi kui hinnatõus aeglustub ja majandus tasapisi kasvab, ei tähenda see, et ostujõud niipea taastuks.