Märts on kuulutatud hea teeninduse kuuks ning siis on ehk tavalisest rohkem põhjust rääkida heast teenindusest ja tõsta esile selle valdkonna tublimaid tegijaid. Tänases lehes räägivad endast ja oma tööst viis klientidelt ohtralt kiidusõnu pälvinud teenindajat.
Kui teed tööd rõõmuga, on teisedki rahul
Allar Laurits, Kuressaare Jazz Pesula vanemoperaator:
Veel kaheksa aastat tagasi ei olnud mu töö seotud autodega. Töötasin hoopis Tallinnas Müügimeistrites. Tahtsin oma tüdruksõbrale muljet avaldada, kui kiiresti ma uue töö leian. Kui minuga siis Jazz Pesulatest ühendust võeti, mõtlesin: päris äge, eks ma siis teen proovi ja vaatan, kuidas läheb. Alustasin Merimetsa käsipesulas. Töötasin end seal üles. Kuna see töö mulle meeldis, läksin edasi pesutänavatele ja nüüd olen järjega Kuressaares tagasi. Olen selle otsusega rahul – kodusaarel on kõige parem.
Algul ehk saarlased võõristasid meie pesulat – oli ju tegemist nende jaoks uue asjaga. Aga tulid, proovisid järele ja jäid siin käima.
Mulle meeldib, et meil Jazzis on väga toredad töökaaslased. Kollektiiv on super, kõik siin hoiavad üksteist.
Olen tegelenud ka kunstilise kujundamisega ja leian, et arvuti taga istuda ma küll päevad läbi ei tahaks. Mu töö on vaheldusrikas – saab klientidega rääkida ja erinevatel teemadel vestelda, koristada, vahepeal õues toimetada. Meil on erinevad programmid ja pakkumised. See töö on super lahe!
Eks klientide seas leidu muidugi erinevaid inimesi ja vahel tuleb ette ka mõni üsna pretensioonikas inimene. Minu meetod on rääkida asjadest nii, nagu need on, rahulikult ja mõistlikult. Siis jääb ka klient rahulikuks. Kui näiteks avastad autol käsitsi tehtava eelpesu käigus kriimu, on mõistlik sellest kliendile kohe teada anda, et vältida võimalikke hilisemaid arusaamatusi.
Kui ise töötajana teed oma tööd hästi, on ka klient õnnelik. Kui klient on õnnelik, oled ka ise õnnelik ning töötasuga võid samuti rahule jääda.
Kristel Kuusk, Grand Rose´i vanemadministraator:
Olen õppinud kosmeetikuks ja koos sellega läbinud klienditeeninduse kursuse. Mingil muul alal kui klienditeenindajana ma end ette ei kujuta.
Alustasin siinsamas Grand Rose´i spaas 2012. aastal iluteenindajana, praegu olen vanemadministraator. Kõige suurem põhjus, miks ma tahan just siin, Grand Rose´is töötada, on meie kollektiiv.
Kui kollektiiv on hea, on ju alati rõõm tööle tulla. Enesesundimist, et pean siia tulema, ei ole. Mulle meeldib inimestega suhelda, mu töö on põnev ja vaheldusrikas. See töö on ka arendav – saan ju iga päev uusi kogemusi.
Teenindajana pead klientidega suheldes olema soe ja siiras, abivalmis. Enamasti saabutakse spaasse heas tujus – tullakse ju puhkama, lõõgastuma. Vahel on kliendid aga pikast sõidust väsinud ja tüdinud. Esmamulje kohast ja teenindusest loob külalisele see, kuidas teda vastu võetakse. See loob ka meeleolu edasiseks puhkuseks.
Karmen Jõeäär, klienditeenindaja Olerexi Kuressaare tanklas:
Tulin alles lapsepuhkuselt tagasi, aga ka enne lapsega koju jäämist töötasin poolteist aastat siinsamas Olerexis. Varem olen olnud kaupluses klienditeenindaja.
Kollektiiv on meil tore ja kliendid samuti ning töö ise on mitmekülgne. Lisaks sellele, et kliendid kütuse eest maksma tulevad, tahavad nad siit ka söögi- ja joogipoolist osta, juttu ajada. Nii me võtame ka kaupa vastu, valmistame toitu, koristame. Vahel on raske ka – tuleb ju päev läbi püstijalu olla. Siis aitab, kui korraks aeg maha võtta.
Sirli Loik, klienditeenindaja Olerexi Kuressaare tanklas:
Ka mina olen kogu elu töötanud klienditeeninduse alal. Kinnisvaramaakleri töö on ju samuti seotud klienditeenindusega.
Kinnisvara alal sai mu aeg aga otsa. Kuigi Olerexi tulles mõtlesin, et see on üksnes ajutine töö, olen siin väga rahul. See võib isegi kujuneda päris pikaks koostööks.
Kuna tööjärg on kogu aeg ees, siis on päevad toimetamist täis ja mööduvad kiiresti. Suur pluss on ka see, et erinevalt varasemast ametist siin töö koju kaasa ei trügi. Kui on vaba päev, siis on see tõesti vaba päev.
Vahel juhtub sisse astuma ka tusases tujus kliente. Enamikule neist mõjub hästi see, kui nendele rõõmsalt naeratada. Nädalavahetustel liigub siin igasugust rahvast, ka selliseid inimesi, kes pole just kõige kainemad. Nendega tuleb lihtsalt konkreetne olla. Jäädes samas rahulikuks ja sõbralikuks.
Hiie Iljas, Saare Selveri klienditeenindaja:
Varem olin töötanud üksnes bensiinijaamades, seejärel olin kaua aega töötu, hooldasin kodus oma vanemaid. Kui olin viis aastat kodus olnud, läksin töötukassasse pikaajalistele töötutele mõeldud gruppi – kuskilt peab ju ometi alustama.
Praeguseks olen Selveris töötanud juba 11 aastat – järelikult on klienditeenindamine mul veres, et olen siia nii kauaks jäänud. Inimesele ju meeldib teha seda, millega ta hakkama saab. Kui kliendil on paha tuju, siis naeratus aitab alati.
Elus ühe korra olen kliendiga riidu läinud, pärast saatis ta meili, kus vabandas oma käitumise pärast.
Paljudele klientidele meeldib vestelda. On ju loomulik, et räägid vastu ja vahel teed ka mõne naljakese.
Mis mind sellel tööl hoiab, on inimesed – nii meie oma töötajad kui ka kliendid. Kõige tähtsam ongi, et inimene teeb tööd, mis talle meeldib.