Kaali ja Kõljala rahvas kergliiklusteed ei saa

Alver Kivi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
POEST KODUTEEL: Annika Lätt ja Joosep Lõhmus ootavad kergliiklusteed pikisilmi. 
MAANUS MASING
POEST KODUTEEL: Annika Lätt ja Joosep Lõhmus ootavad kergliiklusteed pikisilmi. MAANUS MASING Foto: Saarte Hääl
Pihtla osavallakogu arutas Kaali–Kõljala kergliiklustee võimalikku ehitamist ja Saaremaa vallavalitsusele tehti ettepanek leida võimalus alustada ehitamisega 2019. aastal.

“Kergliiklustee ehitus oli meil algselt ühinemislepingus 40 000 euroga sees, aga kahjuks on see nüüd sealt ära kadunud,” ütles Pihtla teenuskeskuse juhataja Tiit Rettau, lisades, et kohalik rahvas on natuke kurb, et nende plaanidega ei arvestata.

“Ootame nüüd vastust, kuigi oleme vist hiljaks jäänud. Aga me teadsime, et see summa on meil seal sees. Kui me aga raha ei saa, siis tuleb mõelda. Äkki peame oma teede arvelt hakkama seda tegema, sest olukord on ikka väga ohtlik.”

Rettau sõnul on kergliiklustee rajamine hädavajalik, sest praegu liiguvad lapsed kooli ja kodu vahet mööda sõiduteed. Samuti käivad Kõljala elanikud sõiduteel, et jõuda piirkonna ainukesse kauplusse. Samal ajal sõidavad seal lisaks sõiduautodele ka suured turismibussid, et külastada Kaali meteoriidikraatrit. Tihe liiklus muudab olukorra jalakäijatele ja jalgratturitele väga ohtlikuks.

Samas on osa eeltööd juba tehtud. Pihtla vald on sõlminud maaomanikega notariaalsed lepingud tee ehitamiseks. “Me saime isegi keskkonnaametist loa, et kraatrist teega mööda saaks,” märkis Tiit Rettau.

Saaremaa valla tugiteenuste osakonna juhataja Alo Heinsalu ütles, et tulenevalt ühinemislepingust on Kaali–Kõljala kergtee ehitus seotud riigipoolse kaasrahastuse olemasoluga. Paraku ei ole see tee riigi poolt rahastatavate objektide nimekirjas ja siit ka eelarvest väljajäämine.

“Rahastamise perspektiiv sõltub riigi edaspidistest võimalustest kergliiklusteedesse panustada,” selgitas Heinsalu.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles