MTÜ Visit Saaremaa üldkoosolekul tutvustati muu hulgas ka turismiühenduse poolt loodava maakonna turundusstrateegia koostamise hetkeseisu.
Saaremaa turundus hakkab edaspidi tuginema kindlatele teemadele
Saaremaa kui sihtkoha turundusstrateegia loomise eesmärk on Saaremaa kuvandi tugevdamine ja turistide hulga suurendamine. Strateegia aluseks on kindlatele fookusteemadele keskendumine alates loodussõbralikkusest lõpetades pärimuskultuuriga.
Lisaks on idee igal konkreetsel aastal panna suuremat rõhku mingile kitsamale teemale. Visit Saaremaa tegevjuht Margit Kõrvits tõi näiteks, et tuleva aasta tegevuste olulised märksõnad on Antarktis ja Bellingshausen, laiemalt üldse maadeavastamise temaatika, 2021 on aga planeeritud viikingiaastaks.
Eelmainituga omakorda seondub maakonnal seni puuduva turismi arengukava koostamine. “Kuna turism on meie jaoks oluline majandusvaldkond, tuleb jõuda ka selle arengukava vormistamiseni,” märkis Kõrvits.
Üldisemate turundusplaanide kohta ütles Kõrvits, et kuna meie käed ei ole ülearu pikad, siis on lähiaastatel kavas keskenduda rohkem siseturistidele ja lähiriikidele, nagu Venemaa, Soome, Läti ja Saksamaa, ning neid turge tagant aidata. Samuti tuleb tema sõnul tegeleda uue turistide põlvkonna, 25- kuni 40-aastase maksujõulise kliendiga.
MARGIT KÕRVITS: Samuti tuleb tegeleda uue põlvkonna, 25- kuni 40-aastase maksujõulise turistiga.”
Kõrvits kutsus üles kõiki, kes vähegi turismiga kokku puutuvad, registreerima end veebilehel www.puhkaeestis.ee, kus Saare maakonnast on praegu umbes 900 objekti. Ta selgitas, et selle lehe klientide info tõlgitakse seitsmesse keelde, samuti tekib võimalus sattuda välispressi meediareiside üheks külastuskohaks.
Üldkoosolek kinnitas Marili Niitsi asemel vallavalitsuse poolt volinikuks Kristiina Maripuu ja võttis vastu Margus Mölderi tagasiastumispalve volikogu liikme kohalt. MTÜ liikmeteks võeti purjelaev Hoppeti omanik, Asva Viikingiküla ja Saare Safari, misjärel Visit Saaremaal on kokku 53 liiget.