Juulikuust pole lahkunu lähedasel enam tarvidust pöörduda surma registreerimiseks kohaliku omavalitsuse perekonnaseisuametniku poole, sest surmatõendi väljastab tervishoiuteenuse osutaja.
Surmatõendi saab edaspidi tervishoiuasutusest
“Enam ei pea kohalikku omavalitsusse minema, sest kõik andmed lähevad automaatselt registritesse,” ütles Kadi raadiole Saaremaa vallavalitsuse rahvastikutoimingute peaspetsialist Avo Levisto. “Mingeid probleeme alguses ikka tekib, aga aja jooksul läheb asi ehk käima.”
Elektroonilise andmevahetuse käivitamisega jõuavad surmaga seotud andmed kiirelt rahvastikuregistrisse ja surma põhjuste registrisse. Sellega väheneb lahkunu lähedaste ajakulu, lisaks välditakse olukordi, kus lähedased peavad maksma riigile tagasi surnule väljamakstud toetusi või pensioni.
Praegu peab inimene lähedase surma korral matuse-, pärimis- ja muude vajalike tegevustega alustamiseks pöörduma esmalt tervishoiuteenuse osutaja poole ja siis kohalikku omavalitsusse, kus registreeritakse surm ja antakse surmatõend.
Siseministeeriumi ja sotsiaalministeeriumi ühisprojekt surma registreerimise lihtsustamiseks sisaldas IT-arendusi ja muudatusi perekonnaseisutoimingute seaduses. Tegemist on esimese etapiga arendusprojektis, mille kaugem eesmärk on muuta kogu surmaga seotud asjaajamine paberivabaks ning võimalikult mugavaks kõigile osapooltele.