Linnasadama faarvaatri ehitus võib võtta aastaid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Margus Männiku sõnutsi on suurimaks probleemiks hetkel laevatee sügavus.
Margus Männiku sõnutsi on suurimaks probleemiks hetkel laevatee sügavus. Foto: Irina Mägi/Saarte Hääl

Kuressaare jahisadama laevatee peaks projekti järgi olema 50 meetrit lai ja 3 meetrit sügav. Praegu on faarvaatri laius kõigest 30 meetrit ja sügavus 2,5 meetrit.

Kuressaare Jahisadama juhatuse liikme Margus Männiku sõnutsi on suurimaks probleemiks hetkel laevatee sügavus. “Praegune sügavus on Kroonlinna nulli järgi garanteeritud, aga kui meil siin veetase langeb 30-40 cm alla Kroonlinna nulli, siis 40-jalased jahid ei riski siia tulla.”

Veeteed on vaja laiendada, sest alused, millel on tuulepinda rohkem, kipuvad seal ära kalduma. “Kui kaks suurt alust teineteisele vastu tulevad, siis võib üks alus teisele kaela tükkida. Samuti on võimalus, et üks jaht teist faarvaatrist välja või madalama osa peale ajab,” lausus Männik. 

Sadama laevatee arutelu on kestnud pikalt, aga Männiku hinnangul võib selle ehitamine võtta aega aastaid.

“Esimene samm on tehtud, oleme ära tellinud faarvaatri ja akvatooriumi mõõdistuse, millest saame teada kaevamise mahud. Edaspidi peame leidma rahastuse ja tegelema dokumentatsiooniga. See projekt on natuke keerulisem kui lihtsalt kopp maasse lüüa,” rääkis Männik.

Tagasi üles