Veebruaris sõitma hakkavate uute liinibusside tankimiseks rajatav suruõhugaasitankla paneb Škodade müügiesinduse gaasiautodega kauplema.
Uus tankla toob saarele müügile Škoda gaasiautod (2)
"Meil on isegi proovisõiduauto tellitud ja ootame pikisilmi, millal see tankla tuleb," ütles Warma Auto müügijuht Aivar Johanson. Kuivõrd CNG autogaas on võrreldes bensiini või diisliga tunduvalt odavam, pärivad selle kasutamise kohta mitmed huvigrupid.
Kokkuhoiukoht CNG-sõidukite näol on kindlasti kohalikel omavalitsustel või inimestel, kes käivad Kuressaares tööl kaugematest nurkadest ja kellel on palju sõitmist. 100 km läbimiseks kulub bensiiniga sõitmisel 7–9 eurot ja gaasiga sõites kuni 3,5 eurot.
Eeldades, et tavainimene sõidab aastas 10–15 000 kilomeetrit, on kokkuhoid üsna korralik.
JetGas OÜ juhatuse liige Janek Parkman ütles, et Saaremaa Piimatööstuse juurde rajatava tankla hanked on läbi viidud ja tankla valmib aasta lõpus.
Tankla ehitamine maksab kokku umbes 850 000 eurot, millest 600 000 eurot katab ettevõte ja ülejäänu laekub KIK-ist toetusena.
Parkmani sõnul ostetakse Kuressaarde kõige moodsamad seadmed, mis maailmast võtta on. "Mahutid ja suuremad jupid tulevad Tšehhist ja väiksemad jupid Prantsusmaalt," rääkis kütusemüüja.
Kuressaare tankla ankurklient on alates veebruarist Saaremaa bussiliinivõrku teenindav Go Bus, kes toob 10-aastase liinilepingu raames maakonda 26 uhiuut bussi, millest 21 on gaasibussid. Esimesed uued bussid jõuavad Saaremaale Parkmani andmetel jaanuaris.
Mõistagi loob CNG-tankla rajamine võimaluse kasutada gaasiküttel sõidukeid ka Saaremaa elanikele ja pakub võimaluse hakata Saaremaal müüma suruõhugaasil töötavaid sõiduautosid.