Driftijad peavad Saaremaad fantastiliseks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
"Saare kiirusepäev & Nightrace".
"Saare kiirusepäev & Nightrace". Foto: Allan Mehik / Saarte Hääl

Laupäeval toimus Kuressaare lennuväljal esimest korda driftimisvõistlus. Lisaks driftimisele võeti üritusel “Saare kiirusepäev & Nightrace” mõõtu ka kiirendamises.

Võistluse peakohtunik ja MTÜ Eesti Drifti Liit juhatuse liige Kristjan Salmre jäi üritusega äärmiselt rahule. “Sõitjatele meeletult meeldis, publikult on ka ainult kiidusõnu kuulda. Saarlased on fantastilised ja väga vastutulelikud – kuigi siin on võimalused piiratud, leidsime igale asjale ikka lahenduse. Siin kõik hingavad koos ja tahavad, et see asi toimuks,” rääkis Salmre.

Peakohtuniku sõnul on driftivõistlus tavaliselt kahepäevane, aga Saaremaal oligi see arvestatud ka öise sõiduna. “Korralduspool oli natuke keeruline, sest lennujaam pidi ikkagi töötama ja meil oli kaks tundi aega, et kõik asjad üles panna. Meeskond oli super ja saime sellega hakkama. Aga sellisel kujul, et võistlus on ühepäevane, on see korraldusmeeskonna jaoks ikka liig,” märkis Salmre, kuid lisas, et mõtet Saaremaal uuesti samalaadne üritus läbi viia ei ole siiski maha maetud. Selle jaoks peaks tema sõnul leidma kiirenduseks mingi muu koha.

Samuti Eesti drifti liidu juhatusse kuuluv Marko Opmann selgitas, et drift on nagu autodega iluuisutamine, milles hinnatakse sõidukiirust, -nurka ja trajektoori ning natuke ka show-osa. Viimane on mõeldud küll rohkem pealtvaatajate jaoks. 

“Me oleme juba viimased viis aastat proovinud leida nii-öelda silda Saaremaale. See on nii omapärane koht. Kunagi meil oli Lõuna-Eestis üritus ja need on olnud kõige hingelähedasemad üritused üldse. Siiatulek on nagu väljasõit või puhkus,” kiitis Opmann.

Driftimisest võttis osa 70 võistlejat ja kiirendusest veidi rohkem. Pealtvaatajaid kogunes umbes kaks ja pool tuhat.

Tagasi üles