Riigi poolt täielikult kinni makstud ühistransport on numbriliselt täitnud maakonnaliinide busse üsna tublisti. Aastaid ühtlases kahanemises olnud bussireisijate arv on pööranud kasvule ja kolmandiku jagu rohkem reisijaid on tõsiasi, mis tuleb selle n-ö tasuta lõuna üle ironiseerijatel alla neelata.
JUHTKIRI: Priiküüdi küütlev priius
Eks lähemad paar aastat muidugi näitavad, kui püsivaks inimeste huvi kasv ühistranspordi vastu jääb. Võtmeküsimus on kindlasti transpordivõrgu võimalikult kiire kohandamine inimeste muutuvatele vajadustele ja võrgustiku kättesaadavus. Suuri lootusi pannakse väljatöötatavale nõudetranspordi süsteemile, mis muudab märkimisväärselt ühistranspordi toimimise loogikat. Kriitiline koht selle juures on reisijatele uute põhimõtete selgitamine.
Aga senikaua reguleerib süsteem ennast ise. Nii on tasuta transpordi avastanud näiteks huvireisijad ja ka klassiekskursioonide korraldajad. Natuke logistikutööd ja bussi polegi vaja tellida.
Samas tasub meelde tuletada, et kuigi ühistransport on tasuta, võib reisija sellele vaatamata ikkagi trahvi saada. Kui sind tabatakse mingil põhjusel bussist nii, et sul pole ette näidata ei sõidukaarti ega bussijuhi antud piletit, siis oled jänes nagu muiste.