Võistlejad saavad Saaremaa ralli linnakatsel rattad maast lahti

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
LÄHEB LENNUKS: Ralli korraldajad Avo Reimal, Rasmus Uustulnd ja Villi Pihl arutavad-arvutavad, kui kõrge võib tulla õhulend linnakatse rajale tekitatud trampliinist üle sõites.
LÄHEB LENNUKS: Ralli korraldajad Avo Reimal, Rasmus Uustulnd ja Villi Pihl arutavad-arvutavad, kui kõrge võib tulla õhulend linnakatse rajale tekitatud trampliinist üle sõites. Foto: Maanus Masing / Saarte Hääl

Tänu Pika tänava rekonstrueerimise käigus rajatud "lamavale politseinikule" on Saaremaa ralli tänavusel Kuressaare linnakatsel oodata efektseid õhulende.

Kui rallisõpradel on 52. Saaremaa rallit oodata veel täpselt kuu aega, siis korraldajad – ja ka võistlejad – sinnamaani niisama, käed rüpes, ei istu. Kaks päeva tagasi algas rallile registreerimine ning ses mõttes on asi hoogsalt käimas.

Korraldamisel kaasalööva kohaliku rallisõitja Rasmus Uustulndi sõnul pani esimese ööpäevaga end rallile kirja 24 ekipaaži. Eile õhtu hakuks oli neid aga juba üle 30. "Ei saa kurta," kinnitas Uustulnd.

Mis puutub võistlejate arvu, siis ehkki ekipaažide arv on piiratud olnud varemgi, on tänavu piirarvu suurendatud. "Nüüd pääseb rajale rohkem võistlejaid – eelmisel aastal oli piir 120, sel aastal 140," selgitas Uustulnd.

Samas möönis ta, et kui peaks juhtuma, et registreerujaid on kübeke rohkem, siis on ajakavasse jäetud igaks juhuks piisavalt paindlikkust. "Saame vajadusel ka natuke rohkem peale lasta," tähendas Uustulnd. Päris piiranguteta siiski ei saaks. "Me ei saa näiteks tuhandet autot rajale lasta. See võtaks meil kolm päeva aega, et kõik need autod läbi sõidutada," põhjendas ta.

Katsetest rääkides väga spetsiifiliseks veel minna ei saa, sest katsete kaart tehakse avalikuks alles selle kuu lõpul, veidi vähem kui kaks nädalat enne ralli starti. Samas saab juba praegu öelda, et vähemalt üks täiesti uus rada katsete hulgas on. Milline ja kus, on veel vara välja hõigata.

Ma usun, et võib täitsa kihvt olla.” - Rasmus Uustulnd

Ka tavapäraselt ralli esimesel õhtul sõidetav publikumagnet Kuressaare linnakatse on sel korral varasemast värvikam. Tänu rekonstrueerimistöödele Pikal tänaval on nüüd linnakatsel ka trampliin, tunnistas Uustulnd, viidates tavaliikluses kiirust piiravale künnisele, mis Vanalinna kooli juures olevale ülekäigurajale rajatud.

Koht asub üsna linnakatse stardi läheduses ja Uustulndi hinnangul võivad ralliautode kiirused seal ulatuda 90–100 km/h. Sellisel kiirusel mööda sirget üle künnise sõites, saab rattad maast lahti kindlasti. "Ma usun, et võib täitsa kihvt olla," sõnas ta. Muidu on linnakatse suuresti samasugune, nagu läinud aastal. Start on endiselt Pikalt tänavalt, finiš aga Kuressaare Titerannas. "Midagi väga uut pole, aga täpselt niisugust versiooni varem sõidetud ei ole," kinnitas korraldaja.

Ühtlasi võetakse üle aastate mõõtu Oriküla paarisrajal. Rasmus Uustulndi mäletamist mööda oli Oriküla katse Saaremaa rallil viimati 2008. aastal. "Ralli käigus seda pärast kasutatud pole, väiksematel autospordiüritusel küll," ütles ta.

Uustulndi hinnangul meeldib Oriküla katse publikule kindlasti. "Kaks korda sõidavad kõik ralliautod sealt läbi ja kahe läbimise vahel on ka krosskartide võistlus," avaldas ta.

Kas tänavune ralli toob starti ka suurmeistreid, Uustulnd arvata ei osanud. Maailmameistri tiitlit jahtivat Ott Tänakut, kel kaks nädalat hiljem tarvis taset näidata Hispaania rallil, sedakorda kodusaare radadel tõenäoliselt ei näe, arvas ta.

52. Saaremaa rallit sõidetakse legendaarsetel Saaremaa kruusateedel 11.–12. oktoobril. Kahe päeva jooksul on kavas 13 kiiruskatset kogupikkusega umbkaudu 120 km.

Tagasi üles