SIGADUS: tere tulemast Saaremaale, ront-lennukiga!

Vana lennuk. Foto on illustratiivne.

FOTO: www.freepik.com

"Maanteeametnikud said hakkama järjekordse sigadusega," kirjutab saarlane Tarmo Pikner. "Lõppude lõpuks kuulutati välja uus Tallinna–Kuressaare lennuliini hange, mida juba kevadtalvel lubatud. Üllatuse koht on aga selles, et hanke tingimustest võeti välja lennuki vanuse nõue."

Teisisõnu, kui Saaremaa vallavalitsuse tingimus oli, et lennuki vanus ei tohi ületada 20 aastat, siis nüüd seda nõuet pole. Niisiis, leedulaste Transaviabaltica, kelle lennukikökatsid praegu kahe linna vahel hõljuvad, võib välja tulla oma 30-aastaste rontidega, mida nad ühes varasemas pakkumises ka tegid. Ja kuna enam pole ka nõuet kasutama hakatavat lennukit näidata, siis võivad leedulased suure tõenäosusega ka praeguste aeroplaanidega edasi hõljuda (kuigi 40 koha nõue kehtib).

Näete, kuidas meisse suhtutakse – perifeeriale võib pakkuda ükskõik mida, aga mitte tänapäevast teenindust.

Ja lugege nüüd hoolega, mida maanteeameti tarkpead ütlesid: juristid soovitasid, et lennuki vanust pole vaja hanketingimustesse panna. Sa püha taevas! Juristid ütlevad, millised telliskivid sõidavad taevas ja millised mitte. Järgmine samm oleks võtta kõrgepalgalised advokaadid, kes võivad silma pilgutamata panna lendama kasvõi Esimese ilmasõja lennukid (viidatigi kohtu sekkumise võimalusele, kui on liiga konkreetsed hanketingimused).

Nagu Nordica uus juht Erki Urva ütles, pole neil mõtet oma uute lennukitega hankele minna või siis hakata turult vanu ronte hankima.

Siin me siis oleme ja näete, kuidas suhtutakse saarlastesse. Perifeeriale võib pakkuda ükskõik mida, aga mitte tänapäevast teenindust. Ei tahaks küll kadedusest lõhki minna, aga kui gotlandlased võivad sõita suurte mugavate lennukitega kümme korda päevas oma pealinna tööle ja turistid sama palju kordi lennata saarele, siis siin sanditakse sentidega, peaasi, et vanaraud kaks korda päevas õhus püsib.

Ja veel – kui riik oleks kõik need miljonid, mis ta Estonian Airi pekstes koos surnud hobusega maha mattis, andnud saarlastele, oleksid ettevõtlikud ärimehed ostnud selle eest paraja eralennuki ja pannud selle lendama peale Tallinna ka Visbysse. Seal teeksid saarlased ära nende gotlandlaste töö, kes omakorda Stockholmi tööle sõidavad. Lisaks teeksid nad tasuta õppereise maanteeametnikele näitamaks, kuidas elu mujal maailmas käib. Kuid kardan, et on juba hilja, selle ameti võiks eelarveaugu prundiks ohverdada.

Lõpetuseks – austatud maanteeametnikud, kui teid ei huvita, mis Saaremaal toimub ja kuidas saarlased elavad, siis kandke sellest oma ministrile ette ja pange Saaremaa müüki. Donald Trumpile on see liiga väike suutäis, kuid lätlased hüppaksid rõõmust lakke.

Koroonaviiruse leviku ülevaade Eestis ja maailmas.
Vaata statistikat
Tagasi üles