Mandri ja Muhu vahelise silla planeerimisprotsessile kulub kümme aastat ja ehitamisele viis aastat, leiti infrastruktuuri konverentsil Infra2019.
Eksperdid: silla rajamine võtab vähemalt 15 aastat
Ühtlasi leidsid eksperdid, et suurprojektide realiseerimiseks võiks muuta maksusüsteemi ning et tasub kaaluda silla rajamist avaliku ja erasektori koostöö (PPP) vormis.
Maanteeameti juhatuse liikme Martin Lengi sõnul toetab Saaremaa silla ideed üle 60 protsendi kohalikest elanikest.
"Kui valitsus täna otsustaks, et Saaremaa sild tuleb rajada, siis 10 aastat läheks planeerimisele ja viis aastat ehitamisele," ütles ta pressiteate vahendusel.
Swedbanki investeerimisfondide juhi Kristjan Tamla sõnul saab selliseid projekte rahastada vaid investorite konsortsium, sest näiteks pensionifond sooviks otseinvesteeringu silla rajamisse teha alles faasis, kus selle rajamine on kaljukindel ning valmimisaeg ja finantseerimisvajadus selgunud. Seetõttu on vaja kaasata ka teist tüüpi investoreid.
Põhjamaade Investeerimispanga ekspert Vilius Girkontas nõustus poliitilise toe vajadusega. Lisaks leidis ta, et Saaremaa silla finantseerimise struktuuri loomise puhul tasub kaasata rahvusvahelised eksperdid. "Kui Saaremaa silla PPP hästi struktureerida, siis sel juhul võib projektil jumet olla," märkis ta.