Kuressaare ja Tallinna vahelisele lennuliinile vedaja leidmiseks korraldatud hanke tähtaega lükati juba neljandat korda edasi. Sedakorda märtsi lõppu.
Kohtuasi sundis lennuhanke tähtaega taas pikendama
Maanteeameti riigihangete talituse juhataja Andry Palu selgitas, et hanke vaidlustaja ehk praegu liini teenindav lennufirma Transaviabaltika kaebas vaidlustuskomisjoni otsuse edasi halduskohtusse. Halduskohus peatas seepeale hankemenetluse esialgse õiguskaitse määrusega ja kohustas maanteeametit määrama pakkumiste esitamise tähtajaks 23. märtsi. Viimati lükati hankele pakkumiste esitamise tähtaeg edasi jaanuari keskel.
Esialgsete plaanide kohaselt pidi uus suur lennuk saarlasi ja nende külalisi Tallinna ja Kuressaare vahet lennutama hakkama juba läinud aasta 1. juunist. Seepeale tuli aga üksteise järel vaidlustusi, mistõttu ei ole seni kindlust, millal uus lennuk liinil võiks alustada, ehkki uueks n-ö stardiajaks määrati 1. juuni 2020.
Andry Palu selgitas läinud kuul, et kui asi jõuab kohtusse, võib kohtumenetluse protsess välja jõuda kuni riigikohtuni.
“Kui seda tehakse, siis tuleb ka pakkumiste esitamise tähtpäeva sisuliselt alati edasi lükata, kuni jõustunud otsuseni,” nentis Palu. “Ja sellise stsenaariumi puhul võib juhtuda, et sel aastal uue lennuki liinile toomine ei pruugi paika pidada.”
Lennuhanke eeldatav maksumus on 16,8 miljonit eurot. Uus leping peaks sõlmitama neljaks aastaks arvestusega, et liinile tullakse 1. juunist 2020 ja lennatakse kuni 2024. aasta 31. maini.