Teemehed loodavad Saaremaal mössi kasutada

Raul Vinni
, ajakirjanik
Copy
Maanteeameti lääne teehoiu osakonna ehituse projektijuht Toomas Magus
Maanteeameti lääne teehoiu osakonna ehituse projektijuht Toomas Magus Foto: Maanus Masing / Saarte Hääl

Eestis uudne teede pindamismaterjal möss võib sel aastal jõuda ka Saaremaale. Asfaldi asemel kasutatava mössi eelisteks loetakse siledust ja vähemat sulamist kuumade ilmadega. 

Maanteeamet katsetas naljaka nimega teekattematerjali juulis Ida-Virumaal, Saaremaa teemeistrid loodavad selleni jõuda tuleval suvel. Ameti Lääne teehoiu osakonna ehituse projektijuht Toomas Magus ütles, et mössi propageeritakse praegu tõesti ning tema sooviks seda saarel katsetada. Otsused selle mörditaolise materjali proovimise osas Saaremaal tehakse lähikuudel. 

Saaremaa vallavalitsusel on mössiga tegelemise plaanid kindlama kujuga: mõeldakse selle kasutamisele rannapiirkonnas Kalda puiesteel Pargi tänava ja linnuse sissepääsu vahelisel lõigul. 

Valla haldus- ja majandusosakonna juhataja Mikk Tuisu sõnul arutatakse võimalusi töö tegijaga. Saaremaal mössi keegi ei tooda. 

Varem tee-ehituse alal töötanud Mikk Tuisk nimetas mössi plussidena klassikalise korduspindamise ees tema siledust ja vähesemat higistamist kuumade ilmadega. 

Tuisk märkis, et möss on tunduvalt kallim kui korduspindamine graniitkillustikuga ja ei maksa kuigi palju vähem kui klassikaline asfaltbetoon. Uusi teekatteid mössiga ei ehitata. 

Mis see möss on?

Möss on mörditaoline, kindla retsepti järgi külmalt segatud peeneteralise killustiku, emulsiooni ja lisandite segu, mis kantakse kuni 30 mm kihina teekattele.

Sidusainena kasutatakse tsementi, klaasfiiberkiu ja lateksi lisamine muudab segu elastseks ning võimaldab seda õhukese kihina teele kanda. Möss on laotatav nii käsitsi kui ka masinaga ning seda saab kasutada ka tee parandamiseks ehk pindamiseks. Rahvusvaheliselt kannab tehnoloogia nime microsurfacing

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles