Investorid pole kitsid džinnitootjale ja WOW keskusele raha andma

Copy
PEAAEGU VALMIS: Karolina Libliku selja taga laiub tulevane toidukauplus, mis rentnikule juba paari nädala pärast üle antakse.
PEAAEGU VALMIS: Karolina Libliku selja taga laiub tulevane toidukauplus, mis rentnikule juba paari nädala pärast üle antakse. Foto: Maanus Masing / Saarte Hääl

Kevadel Kuressaares Tuulte Roosis avamist plaaniv kogupere-seikluskeskus kogus ühisrahastusplatvormi abil lühikese ajaga 24 000 eurot. Lahhentagge džinnitootja sai aga raha kokku kahe päevaga.

WOW keskuse kuue miljoni eurosest maksumusest ligi 60 protsenti investeerib omanik, lisaks toetab projekti 30 protsendi ulatuses EAS. Keskus tahab ühisrahastusplatvormi abil kaasata investoritelt veel kuni 760 000 eurot.

Keskust rajava Tulik Invest OÜ projektijuhi Karolina Libliku sõnul lisandus investoreid lühikese ajaga tublisti, eriti arvestades seda, et nad ei jõudnud eelnevalt reklaami teha, vaid otsustasid kampaania kohe käima lükata, kui mõte tekkis. "Mõtlesimegi, et tutvustame siis, kui kampaania juba üleval," märkis Liblik.

Ühisrahastusplatvorm Fundwise pole esimene, kelle abi keskuse rajajad kasutavad. Varem on nad teinud edukalt koostööd EstateGuruga, kus neil on lojaalsed investorid. EstateGuru puhul on tegu puhtalt ärilaenuga, Fundwise’i kaudu saab investor ka keskuse väikeosanikuks.

"Inimesed tahavadki panustada. See on nende isiklik raha ja nad võiksid minna sellega poodi," ütles Liblik, "aga nad mõtlevad üha rohkem, kuidas panna oma raha kasvama."

WOW keskusesse saab soovija oma raha investeerida veel 17 päeva ja minimaalne investeering on 200 eurot. Pool keskusest, kus asuvad toidukauplus ja jõusaal, avatakse pidulikult juba 7. mail. Seejärel pühendutakse seikluskeskuse osale ning loodetavasti suve lõpupoole saab sealgi juba üht-teist külastamisvalmis, on Liblik optimistlik.

Saaremaist džinnimeistrit Lahhentagge, keda investorid on praeguseks toetanud ligi 124 000 euroga, saab toetada veel ligi kuu. Lahhentagge ühe asutaja Tarmo Virki sõnul valmistasid nad ühisrahastust ette kogu möödunud aasta – teavitasid fänne plaanist ja ehitasid samal ajal kampaaniat üles. "Kampaania avasime veebruari keskel ja jõudsime oma miinimumeesmärgini kahe päevaga."

Fundwise’i ühisrahastusplatvormi kasuks otsustas Lahhentagge meeskond mitmel põhjusel. "Üks tähtis argument oli, et investorid saavad ettevõttes päris osaluse. Tegemist ei ole mingisuguse annetuste või finantsinstrumentide müügiga, mida kasutavad mitmed teised platvormid," selgitas Virki.

Lisaks mängis rolli see, et Fundwise’i abiga on mitu Eesti joogiettevõtet edukalt kapitali kaasanud.

Rahaga plaanib džinnitootja välisturgudel müüki kasvatada – investeerida inimestesse ja turundusse. "Fundwise’i platvormil oleme tänaseks Pühaste ja Nudisti kõrval üks kolmest ettevõttest, kes eales nii kiiresti miinimumsumma kokku saanud," rõõmustas Virki. Minimaalselt saab ettevõttesse paigutada 300 eurot.

Tagasi üles