Transaviabaltika jäi kohtuvaidluses kaotajaks

Transaviabaltika lennuk.
Transaviabaltika lennuk. Foto: Transaviabaltika

Suursaarte ja Tallinna vahelist lennuliiklust korraldav Transaviabaltika vaidles riigiga kohtus selle üle, kas maanteeamet peab objektiivselt põhjendama nõuet, et teenust osutataks lennukitega, mis on toodetud aastal 2000 või hiljem. Kohus langetas viimaks otsuse maanteeameti kasuks.

Lennufirma esindaja Rene Must kinnitas Saarte Häälele, et vaidlus on lõppenud. Tema sõnul vaieldi riigihangete seaduse tõlgendamise üle ning maanteeameti seisukoht osutus lõppkokkuvõttes seaduslikuks.

Maanteeameti riigihangete talituse juhataja Andry Palu kinnitas samuti, et kohtumenetlus on praeguseks lõppenud ning seekord Transaviabaltika kaotas. "Sellest tulenevalt hankemenetlus jätkub," sõnas Palu. Kuna otsuse jõustumise ja pakkumiste esialgse esitamise tähtaja vahele jäi riigihangete talituse juhataja sõnul väga lühike vahe, siis pikendas hankija taas pakkumiste esitamise tähtaega. 

"Uus tähtaeg on 4. juuni, et pakkujad saaksid pakkumiste ettevalmistamiseks ja esitamiseks piisavalt aega," ütles Andry Palu. Sellega on hanke tähtaega edasi lükatud juba seitse korda.

Transaviabaltika soovis riigihangete vaidluskomisjoni (VAKO) jaanuarikuise otsuse, Tallinna halduskohtu märtsikuise otsuse ja Tallinna ringkonnakohtu aprillikuise otsuse tühistamist. Nii VAKO, haldus- kui ka ringkonnakohus on seni jätnud õiguse maanteeametile.

Tagasi üles