Koroona lükkas Tõllu hübriidlaevaks saamise edasi (1)

Kertu Kalmus
, Saarte Hääle vanemtoimetaja
Copy
Parvlaev Tõll
Parvlaev Tõll Foto: Tairo Lutter

Mandri ja suursaarte vahelist laevaliiklust korraldav laevandusfirma TS Laevad teatas, et paigaldab parvlaevadele Tõll, Tiiu ja Leiger innovaatilised kütusekulu jälgimise seadmed Blueflow. Eesti esimese hübriidlaevana pole Tõll saanud aga senimaani veel reisijaid teenindama asuda, ehkki plaanide kohaselt pidi see juhtuma juba 17. märtsil.

Nimelt paigaldasid TS Laevad Tõllule akupangad, mis võimaldanuks laeval sõita osaliselt elektrienergial, vähendades sellega oluliselt diislikütuse hulka ja õhusaastet.

TS Laevade juhatuse liige ja teenindusvaldkonna juht Ave Metsla tõdes, et hübriidlaev on põhimõtteliselt valmis, aga ühel Norra ettevõttel on vaja teha viimased seadistused. "Kahjuks on see koroonaviiruse pärast kehtestatud liikumispiirangute tõttu seni võimatu olnud," rääkis Metsla. "Ootame ja loodame, et varsti saavad seadistajad Norrast tulla."

"Ootame ja loodame, et varsti saavad seadistajad Norrast tulla."

AVE METSLA

Kütusekulu jälgimise seadmed paigaldatakse parvlaevale Tõll aga sel kolmapäeval. TS Laevade juhatuse liikme-laevandusvaldkonna juhi Guldar Kivro sõnul on eelmisel aastal parvlaevale Piret paigaldatud kütuse jälgimise seade Blueflow end õigustanud ning ettevõte otsustas sarnased seadmed paigaldada kõikidele parvlaevadele.

Innovaatiline seadeldis Blueflow aitab kütusekulu kokku hoida ja sellega vähendada laevakütusest tulenevat mõju keskkonnale. "Väiksem tarbitud kütusekogus tähendab, et laevade "fossiilne jalajälg" ja õhku paisatud emissioonid on selle võrra väiksemad. Seeläbi hoiame puhtamana ka Läänemere ja Väinamere ning elukeskkonna meie ümber," kinnitas Kivro.

Kütusekulu jälgimise seadmega saavad laeva kaptenid ja tüürimehed reaalajas parema ülevaate reisi energiakulust ning seda eelnevate reiside kütusekuluga võrreldes parandada oma sõiduvõtteid energia efektiivsemaks kasutamiseks. Blueflow´ abil on oodatav kütusekulu kokkuhoid vähemalt 4% laeva tarbitavast kütusest.

Blueflow´ kütusekulu seadmete ja tarkvara tarnija on Rootsi ettevõte Blueflow Energy Management AB.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles