Võib öelda, et iga rahva kohta on maailmas levinud kindlad stereotüübid, mis teatud määral on ka õigustatud. Sääraste stereotüüpide kujunemist ja kui palju on neis tõtt, püüdis uurida Prantsuse ajalehe Le Figaro ajakirjanik Anne-Laure Mignot. Selleks vestles ta turismi ja selle ajaloo asjatundja Laurent Tissot’ga.
Sakslaste sandaalid ja sokid
Saksa turistide kirjeldamisel mainitakse sageli nende sandaale, mida nad kannavad sokkidega. Laurent Tissot selgitab säärase maitselageduse teket 1774. aastal loodud Birkenstocki-tüüpi jalatsitega.
Birkenstocke võiks nimetada peaaegu et ortopeedilisteks jalatsiteks. Nende leiutaja eesmärk oli, et jalanõude kandja tunneks end maksimaalselt mugavalt. Sellega on seletatav ka sandaalide populaarsuse kiire kasv. Umbes sada aastat hiljem kandsid Birkenstocki-tüüpi jalatseid pea kõik sakslased, olgu siis sokkide või ilma sokkideta. Pärast turismi kui eraldiseisva majandusharu teket ja läänemaailma demokratiseerumist XX sajandi keskel kandsid sakslased neid jalanõusid sageli ka välismaistel turismireisidel.
"Täna on see stereotüüp iseloomulik pea kõikidele põhjaeurooplastele alates Skandinaavia poolsaarest kuni Taani ja Madalmaadeni," rõhutas turismiajaloolane Laurent Tissot.
Halvasti lõhnavad prantslased
Prantsusmaa on tuntud oma kuulsate parfüümide poolest. Seetõttu tundub mõnevõrra veidrana väide, et just halb lõhn olevat üks kõige visamaid stereotüüpe prantslaste kohta, mis on kogu maailmas kinnistunud.
"Tänu" võlgnevad nad selle eest päikesekuningas Louis XIV-le ja tema õukonnale. Kui paradoksaalselt see ka ei kõla, kuid just peente kommetega, rõivamoode dikteeriv ja väliselt sädelev Versailles oli omal ajal maailma üks räpasemaid paiku. Hügieenist ja puhtusest päikesekuninga õukonnas eriti ei hoolitud ja vannis kümmeldi harva.