Kuressaare kesklinn projekteeriti jagatud ruumi põhimõtteid järgides. Uue liikluskorralduse järgi on Tallinna tänaval Torni–Raekoja lõigul sõidukitega peatumine keelatud, välja arvatud kauba laadimiseks, mida võib teha Tallinna tänav 9 sammaste ees.
Kesklinna süda on üksnes jalakäijate ja kergliiklejate päralt
Kui enne kesklinna remonti sai Holostovi kompleksi ees vabalt parkida üle 30 sõiduki, siis hetkel on see arv 0. Seega on Kuressaare kesklinna süda üksnes jalakäijate ja kergliiklejate päralt.
Kui tavapärane Keskväljakul kasutatav graniitkivi on halli värvi, siis musta värvi kividega märgistati ehituse käigus Lossi ja Lasteaia tänavale parkimiskohad. Siiski tõdeme, et see ei välista seda, et sõiduki juht tähelepanematusest ei pargi vastavalt ettenähtud liikluskorraldusele.
Parkimiskohtade märgistamine valge värviga oleks lahendusena eeldatavasti rohkem tähelepanuäratav, kuid muinsuskaitseameti hinnangul ei ole parklakohtade markeerimine valge värviga esteetiline.
Parkimiskohtade märgistamise küsimuse lahendamise asemel ei näe vallavalitsus täna, et oleks mõistlik ja otstarbekas kaotada kesklinna piirkonnast Lasteaia ja Lossi tänavalt parkimiskohti. Seda mitmetel põhjustel. Eeskätt ei ole sellega nõus kesklinna piirkonnas tegutsevad ettevõtjad, kelle kliendid kõnealuseid parkimiskohti kasutavad. Parkimisvõimaluste vähendamine võib tähendada neile käibe vähendamist.
Teisena saab tuua välja asjaolu, et parkimiskohtade kaotamine kõnealustelt tänavatelt paneb suurema surve alla lähedal olevad tänavad, kus parkimine on keelatud, mis omakorda toob kaasa täiendava hulga parkimiskorralduse rikkujaid.
Täname parkimiskorraldusele tähelepanu juhtimast ning vallavalitsus võtab edastatud info teadmiseks ning arvestab sellega tulevaste parkimiskorraldust puudutavate otsuste tegemisel.
Samuti jälgime rohkem parkimiskorralduse järgimist kesklinna piirkonnas ning tegeleme tänase parkimiskorralduse rikkujatega.