Rahandusminister: hea kasumlikkusega vedaja ei peaks piletihinda tõstma

Mehis Tulk
, toimetaja
Copy
Riigieelarve pressikonverents. Keit Pentus-Rosimannus.
Riigieelarve pressikonverents. Keit Pentus-Rosimannus. Foto: Remo Tõnismäe

Rahandusminister Keit Pentus-Rosimannus ei kooskõlasta Kuivastu-Virtsu, Rohuküla-Heltermaa ja Sõru-Triigi parvlaevade piletihinna tõusu, viidates vedaja headele majandustulemustele.

„Suursaarte ja mandri vahel parvlaevaliine opereeriva ettevõtte, riigi poolt doteeritava TS Laevad majandustulemused, sh kasumlikkus, on väga head.

Ka keeruline majanduskeskkond ei ole seda mõjutanud. Selliste majandustulemuste puhul on väga küsitav praegune sisuline vajadus täiendavalt piletihinda tõsta,“ põhjendab minister.

Ka näeb ta probleemi selles, et esitatud piletihinna tõstmise ettepaneku tulemusel suureneb Saaremaa ja Hiiumaa inimeste ja seal tegutsevate ettevõtete ebavõrdne kohtlemine teiste Eest regioonidega võrreldes.

Parvlaevaliine on Saaremaa ja Hiiumaa puhul peetud ikka n.ö maanteede pikenduseks.

„Parvlaevaliinide kasutamise senisega võrreldes oluliselt kallimaks muutmine (oludes, kus liine opereeriv riigi poolt doteeritud ettevõte teenib kenasti kasumit) irdub sellest printsiibist oluliselt. See halvendaks ka saartel tegutsevate ettevõtete konkurentsivõimet, sh. turismisektori ettevõtjate olukorda,“ märgib minister.

Eelnevast tulenevalt palub rahandusminister veelkord kaaluda parvlaevaliinide piletihindu tõstva määruse kehtestamise põhjendatust.

Foto: TS Laevad

Majandus- ja taristuministeerium teatas kavatsusest tõsta parvlaevade piletite hindasid mullu detsembris. Kohalikele ettevõtjatele ja omavalitsusjuhtidele oli hinnatõus vastuvõetamatu ja nad avaldasid selle vastu jõuliselt protesti.

Aasta eelviimasel päeval kohtus majandus- ja taristuminister Taavi Aas Saaremaa, Hiiumaa ja Muhu vallavanematega ning ühiselt otsustati, et veebruari alguseks planeeritud parvlaevapiletite hinnatõus saarte külalistele lükkub edasi 1. märtsile.

Vallajuhid soovisid rohkem aega piletimäärusega tutvumiseks ning oma ettepanekute tegemiseks. Minister Aasa hinnangul oli mõistlik korraks aeg maha võtta ja anda kohalikele juhtidele rohkem aega mõtlemiseks ja ettepanekute tegemiseks. Samas minister toonitas, et kavandatav hinnatõus on siiski vältimatu, sest energiahindade tõus, üldine kulude kasv ja vajadus teha lisareise nõuab lisaraha.

31. jaanuaril saatis minister Aas 25. septembri 2015. a määruse nr 120 „Avaliku teenindamise lepingu alusel teostataval liiniveol sõitja kõrgeim piletihind, sõiduki ja selle haagise piletihinnad ning sõidusoodustused Kuivastu-Virtsu, Rohuküla-Heltermaa ja Sõru-Triigi parvlaevaliinidel“ muutmise eelnõu kooskõlastamiseks rahandusministeeriumile ning arvamuse avaldamiseks ka Saaremaa ettevõtjate liidule.

SEL arutas teemat ja teatas eile, et on ühemõtteliselt ja selgesõnaliselt igasuguse hinnatõusu vastu. Samal seisukohal on ka Saaremaa vallavalitsus, kes oma eilses pöördumises andis samuti teada, et ei saa hinnatõusu plaani toetada, kuna parvlaevaoperaatori majandustulemused ei ole halvad ja uued hinnad avaldavad olulist mõju saartel tegutsevate ettevõtete konkurentsivõimele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles