Tänases lehes tõdeb poolele tuhandele tudengile ja gümnasistile matemaatikat õpetanud Paavo Kuuseok, et kõrgkooli pürgijate teadmised matemaatikas on nigelavõitu.
JUHTKIRI ⟩ Terad ja sõklad
Eesti matemaatika seltsi tunnustuse pälvinud saarlane tõdeb, et otse gümnaasiumipingist kolledžisse astujaid on vähe.
Kui äsja riigieksami teinutel on koolis omandatu veel värskelt meeles, siis vanematel tulijatel on kunagi ammu õpitust suur osa juba ammugi ununeda jõudnud.
Nii tuleb tudengiks saanutel asuda taas hakata otsast peale õppima asju, mida nad varasemast mäletama ja oskama peaksid.
Seega tekib küsimus, kas riigieksamite tulemused ikka peaksid olema eluaegsed. Ning kas üldse peaksid need inimese kõrgkooli pääsemisel nii tähtsat rolli mängima.
Ning vahest oleks üldse mõttekam naasta vana süsteemi juurde, kus tudengiks saamiseks tuli edukalt läbida sisseastumiseksamid, mis eraldasid terad sõkaldest.
Mõtlemisainet igatahes jagub.