Mida teha, et õpetajaameti mainet parandada?

Copy
Saaremaa Gümnaasiumi direktor Ivo Visaku sõnul on koolihoovi külakiige paigaldamine riskantne mõte, ent siiski hakkavad õige pea läbirääkimised õpilastega, mil moel nende idee siiski teoks teha.
Saaremaa Gümnaasiumi direktor Ivo Visaku sõnul on koolihoovi külakiige paigaldamine riskantne mõte, ent siiski hakkavad õige pea läbirääkimised õpilastega, mil moel nende idee siiski teoks teha. Foto: Gert Lutter

"Meil on super õpilased, ent kui senine hariduspoliitika jätkub, tuleb kukkumine nende teadmiste taseme osas väga järsk," leiab Saaremaa gümnaasiumi direktor Ivo Visak.

OECD ehk Majandusliku Koostöö ja Arengu Organisatsiooni 2018. aastal tehtud uuring "Fookuses on õpetamine" näitab, kui suur protsent toonastest 15-aastastest õpilastest kinnitas, et kaalub õpetajaameti valimist. Kui Türgi õpilaste seas oli see osakaal ligi 25%, siis Eesti õpilaste hulgas kõigest 0,6%. Selle näitaja poolest olime OECD riikide statistikas viimaste seas, OECD keskmine oli 4,8%. Seega pole Eesti riigi senine hariduspoliitika kuidagi jätkusuutlik.

Jah, see statistika pärineb aastast 2018, aga vaevalt selle viie aastaga midagi paremaks muutunud on. Vastupidi, pilt on võrdlemisi nutune.

Tagasi üles