Kolme ja poole aastakümne eest kohaliku kütusefirma asutanud usuvad, et bensiini ja diislikütust on vaja veel pikkadeks aastateks.
AJA LUGU ⟩ Saare Kütus 35: ettevõte kiikab uute ärisuundade poole
19. juunil 1989 toimus Saaremaa Naftabaasi likvideerimiskoosolek ja rahvaettevõtte Saare Kütus asutamine, kus otsustati riigile kuuluva asutuse varad anda rendile rahvaettevõttele. Eesti energeetikakomitee alluvuses tegutsenud tootmiskoondise Eesti Kütus ja Saare Kütuse vahel sõlmitud rendilepingu põhjal alustati tööd 4. juulist. Selliseid rendiettevõtteid loodi järgevatel aastatel Eestis kokku vaid viis, Saare Kütuse kõrval näiteks ka tootmiskoondis Norma ja Tallinna autoremondi ja katsetehas TARK, mis ehitas võidusõiduautosid.
24 asutajaliikme ja 16 töötajaga Saare Kütust kutsuti juhtima sama aasta jaanipäeva paiku Tallinna tehnikaülikooli autoinsenerina lõpetanud Margus Hiet. “Oli perestroikaaeg. Moskva plaanikomiteest tuli käsk, et Eesti peab uutmisega kaasa minema ja võtma kasutusele uued ettevõtlusvormid. Tallinna suured ülemused leidsid, et Saaremaa Naftabaas ei olnud just kõige parema kuulsusega – üks mahuti ja kontor olid põlenud ja katlamaja õhku lennanud. Arvati, et võtku saarlased ettevõte rendile ja kui õhku lendavad, siis maksavad laojäägid ise kinni,” meenutab kooli järel Saaremaa autobaasi suunatud mees.