Rohkem kui 600 ajakirjandusväljaannet enam kui 80 riigist tähistab laupäeval, 28. septembril ülemaailmset uudistepäeva (World News Day). Tänavuse kampaania keskmes on mure valeinfo üha laieneva leviku pärast.
Eesti ajakirjandus tähistab koos kogu maailmaga ülemaailmset uudistepäeva
24. – 28. septembrini kestev ühiskampaania „Vali tõde!“ tuletab meelde, et valeinfo leviku, ühiskonna polariseerumise ning sotsiaalmeedia ja tehisaru loodud-levitatud infomüra ajastul on faktipõhine, toimetamisvastutust viljelev ning professionaalse eetika nõudeid järgiv ajakirjandus meile kõigile olulisem kui kunagi varem.
„Sageli võtame me omakeelset ajakirjandust iseenesest mõistetavana ning oleme sellest rääkides ja selle rolli hinnates üleolevad, tähelepanematud ja hoolimatud. Ometi on professionaalne meedia üks mõjusamaid – ja kahjuks sageli ka üks väheseid – institutsioone, mis suudab luua infosegaduses korda ning nõuda võimul olijatelt vastutust oma sõnade ja tegude eest,“ ütles Eesti Meediaettevõtete liidu tegevjuht Väino Koorberg. „Kui laseme oma ajakirjandusel hääbuda, siis kannatavad selle tagajärjel kõik kodanikud ja ka ühiskond tervikuna.“
Ajakirjandusväljaannete peatoimetajaid ühendava maailmaorganisatsiooni World Editors Forum ja Kanada ajakirjandusfondi eestvõttel toimuva ühiskampaania eesmärk on tuletada oma lugejatele-vaatajatele-kuulajatele meelde professionaalse ajakirjanduse väärtust ning paluda neilt toetust oma lemmik-meediaväljaandele. „Demokraatia püsib elus üksnes tänu ajakirjandusele. Ja ometi on nad mõlemad hääbumisohus,“ edastab kampaania sõnumit mõjus video, lisades: sellest, kui kindel on piir tõe ja vale vahel, sõltub inimkonna tulevik.
Kampaaniaga ühinenud väljaanded kutsuvad oma lugejaid, poliitikuid ja ühiskonnategelasi toetama oma ajakirjandusväljaandeid ning astuma valeinfo leviku vastu.
Üha rohkem sõltub ajakirjanduse tugevus ja elujõud meie lugejatest, vaatajatest ja kuulajatest. „Üheskoos oleme me tugevamad. Palju tugevamad,“ ütles Lõuna-Aafrika päevalehe Daily Maverick peatoimetaja Branko Brkic.
Kampaaniaga on Eestis liitunud Eesti Meediaettevõtete Liit, Eesti Rahvusringhääling, Delfi Meedia, Duo Media, Postimees Grupp, TV3, Õhtuleht Kirjastus, Hiiu Leht, Põhjarannik ning Saarte Hääl.