Saada vihje

Mehama õnnetuses hukkus kaks ja raskelt sai viga kaks inimest

Copy
PUNAST ŠKODAT juhtinud 77-aastane mees sõitis Orissaare poolt tulles Kuivastu maantee Orissaare-Laimjala ristmikul ette peateel liikunud veoautole.
PUNAST ŠKODAT juhtinud 77-aastane mees sõitis Orissaare poolt tulles Kuivastu maantee Orissaare-Laimjala ristmikul ette peateel liikunud veoautole. Foto: Irina Mägi

11. oktoobril kella nelja paiku pärastlõunal juhtus Kuivastu maanteel Mehama külas raske liiklusõnnetus, milles hukkus kaks Ida-Virumaalt Lüganuselt pärit inimest.

"Vanem härra oli rooli taga, tuli Orissaare poolt ja tahtis üle ristmiku sõita. Seisis enne ristmikku ja järsku sõitis ristmikule, rekkale ette," kommenteeris õnnetust pealt näinud Leo Suurtee, kes ise oli samal hetkel Laimjala poolt ristmikule jõudnud.

Õnnetus juhtus politsei andmeil kuiva kattega teelõigul, kus suurim lubatud sõidukiirus on 90 km/h. Arvestades lubatud sõidukiirust, ei olnud 36-aastasel veoautot juhtinud mehel võimalik kokkupõrget vältida.

Veoauto juht oli kaine ja vastava kategooria juhtimisõigusega.

"Sündmuskohale saabunud politseinikud alustasid kohe kannatanute abistamist, kuid vaatamata meedikute pingutustele ei õnnestunud sõiduauto juhi elu päästa ning ta suri sündmuskohal," rääkis Kuressaare politseijaoskonna patrullpolitseinik Rünno Kurm.

Sõiduautos viibisid lisaks juhile ka 7-aastane laps ning 53- ja 77-aastane naine, kelle meedikud toimetasid haiglasse.

Laupäeval teatas politsei pressiesindaja, et ka sõidukis kaasreisijana viibinud 77-aastane naine suri haiglas.

Spekulatsioone, miks vanahärra veokile ette sõitis, on erinevaid. Näiteks toob Bert Holm juhtunut Saarte Hääle sotsiaalmeedias kommenteerides välja, et Orissaare poolt ristmikule lähenedes, et sellest risti üle Laimjala poole sõita, on nähtavus piiratud erakinnistu piirdehekiga, mis ortofoto järgi on istutatud vähemalt osaliselt teemaale.

"Enam-vähem on nina vaja ristmikule välja ajada, et vasakult lähenejat nägema hakkaks – peatud ja vaatad liiga vara, siis sa ei näe kaugemalt lähenevat sõidukit, see jääb heki varju," kirjutab Holm.

Veel pakkus Holm, et sõltuvalt autost segab ka esiklaasi-esiukse piilar ja kombinatsioonis hekiga võibki rekka "kahe silma vahele" jääda ning õnnetus ongi käes. "Hekiga miskit ette ei võeta, ei jää see [õnnetus] viimaseks seal," arvab Holm.

Tagasi üles