Saada vihje

"Ikka oli vaja juua, tean sinusuguseid!" Kas jämedusi pilduv tohter on OK ja kui kõrge peab olema patsiendi "valulävi"?

Tõnu oodanuks kiirabitöötajatelt ennekõike inimlikkust, aga seda ta ei saanud.
Tõnu oodanuks kiirabitöötajatelt ennekõike inimlikkust, aga seda ta ei saanud. Foto: Maanus Masing / Saarte Hääl

Saarte Hääleni on jõudnud mitu hiljutist juhtumit Kuressaare haiglast, mis võinuks jääda avalikkuse ette toomata, kui meditsiinitöötaja oleks näidanud patsiendi ja ta lähedaste vastu üles inimlikkust.

Just seda äreval hetkel abi saada lootvad inimesed vajavad, kuid alati ei saa. Saavad teravaid ütlemisi, aga vabandusi mitte. Rääkida sellest või mitte, on omaette küsimus. Haigla juhtkond ütleb, et nende põhimure on spetsialistide leidmine ja kui mõne tohtri suu liigubki kiiremini kui mõte, tuleb see juhtum jätta haigla seinte vahele. Sest muidu on veel keerulisem siia arste leida.

Ometi ei saa lõputult tolereerida, kui tohter käratab patsiendile: "Ikka oli vaja juua, tean sinusuguseid!" ja "Kas hommikuni ei saanud oodata?" Kui inimene vajab arsti abi, siis on tal õigus seda saada kellast või meditsiinitöötaja tujust olenemata.

Tagasi üles