/nginx/o/2019/04/28/12008366t1hce1a.jpg)
Saaremaa brändi visuaalse kuju lõplik kinnitamine lükkus veel kord nädal aega edasi. Selge on vaid see, et algsest tähtajast kolm kuud hiljem on jäädud ikkagi kujundi juurde, mis on tekitanud mitmeid vastakaid arvamusi.
Brändi loojatele on antud veel nädal, et luua visuaalsele kujundile lõplik stiiliraamat ja kasutamiskirjeldus. Brändi loomise protsessi eestvedajat, Saarte turismiarenduskeskuse (TAK) juhatajat Merit-Rin Arrot ei suutnud Saarte Hääl kahe päeva jooksul tabada ei telefonitsi ega e-posti teel.
TAK-i nõukogu esimees Lii Muru kinnitas siiski, et lõpliku variandina on sõelale jäänud juba eelnevalt pakutud kujund, millele nüüd on lisatud sõnad Saaremaa, Muhu, Vilsandi, Ruhnu ja Abruka. Tunnuslausena hakatakse kasutama “Meretarkus, 8000 aastat pärandit ja leidlikkust” ja “Loomulik veetlus”.
“Kuu aega tagasi, kui meil olid kohtumised ettevõtjatega ja samuti töögruppides kiideti see heaks,” märkis Muru, lisades, et märk on uuenduslik ja oluline on see, et noored seda hindavad. “See jääb,” kinnitas ta.
Kaua veninud märgi tegemine pole siiski läinud nii lihtsalt ja lõpptulemusega pole rahul paljud. Nii nõuti märgi loojatelt ettevõttest Know-How Centre ka teisi variante, kuid kui need välja pakuti, ei olnud sobilikud ka need. “Oli ju vaja mitmeid erinevaid variante, et aru saada, et üks on hea,” ütles Lii Muru.
Mitmed märgi loomise protsessi juures olnud kohalikud turismiga seotud inimesed tunnistavad, et pakutud variantidest jäi siiski mulje, nagu oleksid tellitud lisakujundused tehtud meelega kehvemad, et otsustajatel ei jääks üle muud, kui valida ikka seesama juba väljakäidud logotüüp. Lisaks olevat märgi loojad suutnud ikka ja jälle kahtlejad oma suurejooneliste ja filosoofiliste selgitustega maha rahustada.
Oma nime all neid probleeme ükski inimene Saarte Häälele siiski kinnitama ei soostunud. Samas ütles nii mõnigi, et nüüd, kui loojad on seda mitu korda juba ühel või teisel viisil siseringis presenteerinud, hakkab juba märgiga harjuma ja see hakkab isegi meeldima.
Lii Muru märkis näiteks, et uue märgi puhul tekitab algselt võõristust ka see, et see märk on niivõrd uudne. “Seal ei ole kadakaid ja tuulikuid. Samas on ta liikuv, siin on mobiilsust sees. Ja ikkagi on noored selle heaks kiitnud,” rääkis Muru ja kinnitas, et märk võetakse kohe-kohe ka kasutusele.
Märgi valiku protsessi venimine on tinginud näiteks selle, et hetkel Rootsis toimuva Saaremaad reklaamiva kampaania trükised läksid käiku ilma brändita ning vastavatud visitsaaremaa.ee internetilehel presenteeritakse ka üht n-ö üle parda lükatud lisakujundit. Teadaolevalt on kogu brändi loomise maksumus 300 000 krooni, mis on saadud EAS-i kaudu ja arvestatav osa on tegijatele juba ka ära makstud. Samas olevat brändi loojatel siiski täitmata veel nii mõnigi kohustus, mis puudutab kogu protsessi aruandlust.
Brändi projekti Know-How Centre’i poolne projektijuht Toomas Danneberg ütles Saarte Häälele, et märgi valmimise venimine oli kohapealsete töögruppidega kooskõlastatud. Samuti märkis ta, et töögruppide nõudmisel esitati tõepoolest ka teisi variante, kuid temal isiklikult on hea meel, et valituks osutus just see kõige esimene variant.
Projekti loovmeeskonna juht Ott Rätsep lisas, et kõige põhilisem on, et jõuti kokkuleppele. “Tulemuseks on see “üks ja õige”,” kinnitas ta, sõnades, et märk sündis koostöös ja mitme arenduse tulemusena. Rätsep ütles ka, et märgi loomisel tuleb meie kiirelt muutuvas ajas ette mõelda ja vähem-oluline pole ka üllatusmomendi loomine.