Pöide kandi põllumees Priit Lulla kordab oma varasemat ettepanekut laiendada saare püsielanikele kehtivat parvlaevapiletite hinnasoodustust ka siinsetele ettevõtjatele.
Püsielaniku soodustus vaatab põllumehest mööda
“Võiks olla ikkagi nii, et kui juba soodustus on, siis kõigile saarlastele,” lausus Lulla. Ta tõi näite, et kui tema väikeveokite kategooriasse (N1) kuuluva Isuzu D-MAXi ülevedu maksab 8,80 eurot, siis sõiduautode rühma (M1) kuuluv Toyota Land Cruiser viiakse soodustusega üle väina kaks korda odavamalt ehk 4,2 euroga.
“Kaalume ja ruumi võtame praami peal samapalju, on vaid otstarbe vahe: minul on kaubaauto ja teine on lihtsalt sõiduk,” rääkis Lulla, kelle sõnul tuleb püsielanikele mõeldud 50% soodustust kohaldada ka siinsetele ettevõtjatele. Arusaamatu on seegi, et väikeveoki ülevedu on ühes hinnas näiteks 12 meetri pikkuse haagisega, kuigi kaubamahud ja veokite mõõtmed on väga erinevad.
Ka ei meeldi Priit Lullale asjaolu, et püsielaniku soodustus kehtib vaid juhul, kui sõiduki omanik on ise kaasas. Väinamere Liinide ajal midagi sellist ei nõutud, piisas, kui auto kasutaja oli Saaremaa “kodakondne” ja auto registreeritud Saaremaal. “Nüüd peab auto omanik füüsiliselt kaasas olema, mis on kehtiva määruse meelevaldne tõlgendus TS Laevade poolt,” leiab Lulla, kelle hinnangul määrusest sellist nõuet ei leia. “Olen määrust näidanud kolmele advokaadile ja ka nemad ei loe seda välja.”
Priit Lulla rääkis, et viimati Maamessil käies kasutas ta soodustuse saamiseks lausa pettust, kui kirjutas rendifirma omaniku ID-koodi asemel enda oma. “Tunnistan, et tegin suli.”
Pöide viljakasvataja nentis, et niigi on Saaremaal põllumajandustootmine kallim kui mandril ning kõikvõimalikud üleveokulud ainult suurendavad ebavõrdsust. Paraku ei võta poliitikud Saaremaa põllumehe muret kuulda ega tee ebavõrdsuse vähendamiseks suurt midagi, tõdes Priit Lulla.