Vastab Piret Kaljula, tööinspektsiooni töökeskkonna konsultant:
“Kui tööandja on otsustanud, et tema töötajad peavad kliente teenindades kandma ühesuguseid rõivaid, ja on need soetanud, siis töötaja peab neid ka kandma. Tööriiete valimisel tuleb aga arvestada, et riided sobiksid konkreetsetes tingimustes töötamiseks ja sobiksid konkreetsele töötajale.
Kui tööandja on töötajatele väljastanud tööriided, milles on ebamugav tööd teha, tuleb esmalt tööandja poole pöörduda ja selgitada, mis põhjusel väljastatud tööriided töötajatele ei sobi. Selgitage tööandjale, mis teile tööriietuse puhul ebamugavust valmistab – nt lõige, materjal vms. Ilmselt häirib selline probleem paljusid töötajaid, seetõttu oleks tark teha ühispöördumine. Murega võib pöörduda ka töökeskkonnavoliniku poole, kes edastab mure tööandjale.
Tööriiete ümbertegemine ei tohi töötajale kaasa tuua kulutusi, kuid töötaja ei saa lasta tööriideid ringi teha ilma tööandja loata, sest tegemist on tööandjale kuuluvate asjadega. Sobivate tööriiete saamiseks pöörduge esmalt tööandja poole, kelle ülesanne on olukorrale lahendus leida – kas soetada sobivamad tööriided või lasta olemasolevad ümber teha. Töötaja ja tööandja võivad ka kokku leppida, et töötaja laseb ise riided ümber teha ja tööandja maksab kulud, aga kokkulepe tuleb sõlmida enne riiete ümbertegemist.
Selleks, et vältida olukorda, kus tööandja on kulutusi teinud, aga tellitud rõivad töötajatele ei sobi, oleks mõistlik kaasata töötajad töörõivaste kavandamise protsessi. Nii saab valida rõivad, mis enamikule töötajatest sobivad.
Kui on palju töötajaid, ei ole kõikidele meeldivaid rõivaid nagunii võimalik valida, kuid siis saab vähemasti läbi rääkida, selgitada ja nii jõuda kõiki rahuldava lahenduseni. Riietuse tõttu stressis töötajal on väga keeruline olla motiveeritud ja suhelda kliendiga rõõmsameelselt.”