Saarlased toidupoode üleüldises viirustehirmus tühjaks ei osta

Kertu Kalmus
, Saarte Hääle vanemtoimetaja
Copy
Saaremaa tarbijate ühistu juht Kalle Koov
Saaremaa tarbijate ühistu juht Kalle Koov Foto: Maanus Masing / Saarte Hääl

Üleriigiline meedia vahendas nädala algul, et poekettide kinnitusel on inimeste ostuaktiivsuses märgata tõusu – inimesed on hakanud rohkem ostma kauasäilivaid toiduaineid ja nad tellivad agaramalt toitu koju ka e-poodidest. Saaremaal inimesed varumisega alustanud ei ole või siis vähemalt pole kohalikes toidupoodides seda veel märgata.

"Julgen öelda, et meie kauplustes on tavapärane ehk siis natuke kevadisem ostuaeg," tõdes Saaremaa tarbijate ühistu juhatuse esimees Kalle Koov. Tema sõnul suurenes, nagu ikka, kaupluste külastatavus nädalavahetuse ja naistepäevaga seoses.

"Mingeid märke pikema realiseerimisajaga kaupade kokkuostust ei ole ja poleks ka põhjust," leidis Koov. Seda seepärast, et nad suudavad juhatuse esimehe kinnitusel varustada oma kauplusi kaubaga ka kõrgendatud nõudluse tekkimisel. "Ja kõike ju lõppude lõpuks koju kokku ka ei osta!" nentis Kalle Koov.

Rimi Eesti Food AS-i kommunikatsioonijuhi Katrin Batsi sõnul ei saa samuti hetkel veel öelda, et eestlased või saarlased oleks hakanud meeletult varusid koguma.

Arusaadavalt on kauplus hakanud aga selleks ise juba ette valmistuma, et vajadusel oleks nende varud piisavad. "Õnneks on täna olukord siiski veel stabiilne ja n-ö kriisiostlemist veel ei toimu," kinnitas Bats.

"Kõike ju lõppude lõpuks koju kokku ka ei osta!"

- KALLE KOOV, STÜ juhatuse esimees

Selveri kommunikatsioonijuht Rivo Veski ütles Kasulik.ee portaalile, et mandril on e-Selverist kauba koju tellimine hüppeliselt kasvanud. "Suurenenud ei ole mitte vaid tellimuste hulk, aga ka keskmine ostukorvi suurus kaubaühikutes," rääkis ta.

Veski sõnul ostetakse multipakke, kaua säilivaid kuivaineid, valmistoite, sügavkülmatooteid, pabertooteid (tualettpaberit, kätepaberit) ja desinfitseerimisvahendeid.

Kuivainete ja hoidiste müük on tema sõnul viimasel ajal olnud 30-protsendilises kasvus aastataguse ajaga võrreldes. "Usume, et huvi kasv on mitme erineva teguri koosmõju, kuid kindlasti on oma roll ka avalikus inforuumis valitseval üldisel ärevusel," nentis Veski, soovitades ärevust mitte toita, olla tarbides mõistlik ja keskenduda tervislikule eluviisile. Samuti olla igapäevases hügieenis tavapärasest rangem.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles