TS Laevad laskis Tõllu ümberehituse käigus laevale paigaldada akupangad, mis võimaldavad nüüdsest sõita osaliselt elektrienergial, vähendades sellega oluliselt diislikütuse hulka ja õhusaastet. Tõll on seega esimene Eesti diisel-elekter hübriidreisilaev. Ümberehituse maksumus ulatus 1,6 miljoni euroni ja tööd tegi Baltic Workboats.
Tõllust sai esimene hübriidlaev
Kui Tõllu hübriidlaeva lahendus täidab prognoositud eesmärke, on kavas sama tehnoloogia kasutusele võtta TS Laevade kõigil neljal uuel laeval. TS Laevad loodab selle projektiga asendada umbes viiendiku parvlaeva diislikütuse tarbimisest elektrienergiaga.
Piduliku sündmuse puhul tegid edasi-tagasi reisi Tõllu pardal kaasa ka majandus- ja taristuminister Taavi Aas, TS Laevade nõukogu esimees Valdo Kalm ja TS Laevade juhatuse esimees Jaak Kaabel.
TS Laevade juhatuse esimees Jaak Kaabel ütles, et Tõllu ümberehitus on järgmine suur samm kogu parvlaevanduse keskkonnasõbralikumaks muutmisel, millesse ettevõte on viimased aastad jõudsalt panustanud. „Tegutseme juba mõned aastad sihiga loobuda tulevikus täielikult Väinamere parvlaevade puhul fossiilsetest kütustest ja jõuda null-emissioonini. Tõllu ümberehitamine Eesti esimeseks hübriidreisilaevaks on suur samm selles suunas,“ lausus Kaabel, lisades, et kui osaliselt akupankadel sõitev lahendus end õigustab, minnakse sama lahenduse teed ka ettevõtte ülejäänud uute laevadega.
Majandus- ja taristuminister Taavi Aasa sõnul liigub kogu transpordisektor ambitsioonikate kliimaeesmärkide tuules, milles on mandri ja suursaarte vahelist liiklust korraldaval TS Laevadel oluline roll.
“Ambitsioonikad kliimaeesmärgid kiirustavad meid senisest tempokamalt üle minema keskkonnahoidlikele tehnoloogiatele ja lahendustele. Esimene hübriidreisilaev on suunanäitajaks kogu Eesti parvlaevanduse arendamisel,“ märkis Aas.