Saarte Liinid laiendab kolme miljoni eest Roomassaare sadamat

Saarte Hääl
Copy
LENNUJAAMA JA SADAMA VAHEL: Kinnistust teisele poole jääb omakorda ka Roomassaare sadam.
LENNUJAAMA JA SADAMA VAHEL: Kinnistust teisele poole jääb omakorda ka Roomassaare sadam. Foto: Wikipedia/Hiiumaamudeliklubi

Saarte Liinid investeerib aktsiakapitali sissemaksega sadamate arendamisse. Kõige kiiremas valmisolekus investeeringu rakendamiseks on Roomassaare sadama esimese kaubakai laiendusprojekt, et eraldada reisijateveo ja kaubaveo ala, mis tõstab oluliselt sadamateenuste ohutust.

Roomassaare on Virtsu sadama kõrval üks kahest põhilisest rahavoogu ja kasumit loovatest struktuuriüksustest Saarte Liinide koosseisus.

Roomassaare sadama erinevus teistest Saarte Liinide sadamatest seisneb selles, et põhimahu sadama müügituludest moodustavad kaubaveoga seotud tulud, keskmiselt kokku rohkem kui 85 protsenti tuludest. Seega annab sadama põhitegevusse kavandatud investeering siin kõige kiirema tulemuse, kuna uus kai integreeritakse kohe tulu teenimisse.

Äriühingu kui terviku seisukohalt on Roomassaare tuluteenimise võimekuse säilitamine ja kasvatamine äärmiselt oluline, kuna sadam teenib igal aastal keskmiselt pool kõigist Saarte Liinide kaubaveotuludest ning 20 kuni 22 protsenti kogu äriühingu teenuste müügi tulust.

Saarte Liinid reinvesteerib igal aastal kogu teenitud kasumi ettevõtte koosseisu kuuluvatesse regionaalsetesse sadamatesse, tagades nii ühenduse Eesti asustatud saarte ja mandriga. Praegu on ettevõttel 18 sadamat seitsmes maakonnas.

Eelnõu kohaselt saab majandus- ja taristuminister Taavi Aas aktsiakapitali suurendamise üle otsustada pärast Euroopa Komisjoni arvamuse saamist riigiabi puudumise kohta või riigiabi loa andmist, teatas valitsuse kommunikatsioonibüroo.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles