Kuressaare Kolledž valmistub peagi magistriõppekava avama

Copy
TUDENGID TUTVUMAS inseneriteaduskonna laboritega. Keskel Kuressaare kolledži üliõpilased Ants Laidam ja Siim Poks.
TUDENGID TUTVUMAS inseneriteaduskonna laboritega. Keskel Kuressaare kolledži üliõpilased Ants Laidam ja Siim Poks. Foto: Mihhail Afanasjev

Praeguste plaanide kohaselt peaks Kuressaare kolledžis järgmisest õppeaastast avatama meretehnika rahvusvaheline magistriõppekava.

Ettevalmistustöö uue magistriõppekava avamiseks on kolledžis juba käinud pea kaks aastat. Selle üks osa on olnud 2021. aasta alguses käivitunud rahvusvaheline projekt SHIPMARTECH, mille eesmärk on meretehnika magistritaseme ainekursuste täiustamine ja kooskõlastamine.

Projekti koordineerib Tallinna tehnikaülikooli Kuressaare kolledž. Lisaks osalevad selles Napoli Federico II ülikool Itaaliast, Zagrebi ülikool Horvaatiast ja Egeuse ülikool Kreekast.

Järgmise aasta suvel lõppeva projekti tulemusena peaks nelja kõrgkooli koostöös valmima ühtsetel alustel uuendatud ja e-õppetoega varustatud ingliskeelsete ainekursuste komplekt meretehnika ja laevaehituse magistriõppe tudengitele. Komplektis on umbes 20 ainet, mille läbimine annab üliõpilasele 122 ainepunkti (EAP).

Õpetus ühistel alustel

SHIPMARTECH-i ühe juhendaja ja Kuressaare kolledži õppejõu Mihhail Afanasjevi sõnul on projekti peamine eesmärk, et mitmed laevaehitusega tegelevad Euroopa ülikoolid õpetaksid laevaehitust võimalikult sarnaselt.

"Alati on ju nii, et miski on ühes koolis parem kui teises, ja see projekt võimaldab meil kõike seda head üksteisega jagada. Projekti mõte selles ju seisnebki, et siin Saaremaal meretehnika valdkonnas võimalikult kvaliteetset õpet anda," lausus ta.

Afanasjev lisas, et seni on kõik kulgenud väga ladusalt. "Just mõni nädal tagasi lõpetasime Tallinnas tehnikaülikooli kampuses intensiivnädala, millega nii meie üliõpilased kui ka külalistudengid väga rahule jäid," ütles ta.

Nädala jooksul toimus neli ühepäevast minikursust, kus katsetati uuendatud ja täiustatud kursuste õpetamist inglise keeles rahvusvahelisele tudengite grupile. Õppejõud proovisid kursuste käigus erinevaid õpetamismeetodeid alates tavaloengust kuni aktiivõppe ja koostöise õppeni. Üliõpilased lahendasid aga väikestes rühmades ülesandeid või töötasid mingi tehnilise lahenduse kallal ning tutvustasid rühmatöö tulemusi iga kursusepäeva lõpus.

Üllatav tagasiside

"Kursustel osalenud üliõpilaste taust oli väga erinev. Oli nii bakalaureuse- kui ka magistritasemega tudengeid ja ka nende profiilid olid väga erinevad, mis tähendab, et igal päeval oli mingi teema, mida mõni tudeng valdas hästi, samas oli see mõne teise jaoks uus," rääkis Mihhail Afanasjev.

Kuressaare kolledži tudengitelt saadud tagasiside kursuste kohta oli igati positiivne, kuid samas pakkus see ka suuri üllatusi. Nii näiteks üllatas, et Tallinna tehnikaülikooli bakalaureusetasemega oli võimalik üsna edukalt õppida koos välisriikide magistritudengitega ja et automaatikast ei teadnud peale eestlaste keegi eriti midagi.

Kui võrrelda aga õppetööd TalTechi õppejõudude ja külalisõppejõudude käe all, siis ka siin olid meie tudengite jaoks erinevused silmnähtavad. "Eesti õppejõud andsid ülesandeid topeltkoormusega, võrreldes Horvaatia, Kreeka ja Itaalia õppejõududega," märkis tagasisides Kuressaare kolledži tudeng Ants Laidam.

SHIPMARTECH-i projekt lõpeb eeloleval suvel töökohtumisega Kuressaares. Mis puudutab aga meretehika magistrikava avamist Kuressaare kolledžis järgmise õppeaasta alguses, siis on Tallinna tehnikaülikooli senat selle juba kinnitanud. Praegu on see kinnitusringil haridus- ja teadusministeeriumis.

Tagasi üles