Ukraina lapsed vajavad individuaalõpet

Kuressaare hariduse kooli ukraina õpilaste tugiisik Tatjana Piht.
Kuressaare hariduse kooli ukraina õpilaste tugiisik Tatjana Piht. Foto: Maanus Masing / Saarte Hääl

"Sageli tuuakse ukraina laste keeleõppest rääkides näitena vahetusõpilased, kes on eesti keele kõigest aastaga selgeks saanud. On aga väga suur vahe, kas laps tuleb Eestisse omal soovil nagu vahetusõpilased või olude sunnil nagu sõjapõgenikest ukraina lapsed," leiab Kuressaare Hariduse kooli ukraina õpilaste tugiisik ja eesti keele õpetaja Tatjana Piht.

Kuidas ukraina lastel meie koolis läheb – nad saavad hakkama. Ei maksa eeldada, et eestikeelses koolis hakkab ukraina keelt rääkiv õpilane kohe viitele õppima. Nii ei ole viielisi lapsi ka meie koolis. Kui laps saab kolmed-neljad kätte, on see väga suur asi. Neile ei ole ju koostatud individuaalset õppekava. Meie õpetajad aga ei valda piisavalt hästi vene keelt ja ukraina keelt hoopiski mitte.

Mul on hea meel, et 8. klassis õppinud ukraina lapsed kõik matemaatika koolieksami ära tegid.

Tagasi üles