MAJANDUS Suursaarte parvlaevaäri on suunatud diisellaevadega reederile

Andres Sepp
, Saarte Hääle tegevtoimetaja
Copy
PIRET JÄÄB: Päris suure tõenäosusega ei ole TS Laevadele Väinamere laevaliikluse korraldamisel konkurenti. Fotol parvlaev 
Piret Kuivastu sadamas.
PIRET JÄÄB: Päris suure tõenäosusega ei ole TS Laevadele Väinamere laevaliikluse korraldamisel konkurenti. Fotol parvlaev Piret Kuivastu sadamas. Foto: Maanus Masing / Saarte Hääl

Isegi kui mõnel reederil oleks pakkuda järgnevateks aastateks Väinamere laevaliinidele keskkonda säästvaid elektrilaevu, ei pääseks ta riigihankel mingil juhul löögile. Sinna oodatakse ainult diisliga sõitvaid laevu.

Regionaal- ja põllumajandusministeerim otsib uueks perioodiks, aastateks 2026–2033 Virtsu–Kuivastu ja Rohuküla–Heltermaa parvlaevaliinidele operaatorit eelmise aasta novembrist. Hanget on mitu korda pikendatud ja lahendatud juba esimene vaidlus.

Nimelt ei meeldinud praegusele vedajale TS Laevadele riigihanke dokumentides toodud kohustusliku kasumimarginaali nõue, mis oleks keskmiselt vaid kuni 8 protsenti. Meenutame, et TS Laevad sai 2022. aastal Väinamere liikluse korraldamisega 8,2 miljonit eurot puhaskasumit, mis tegi kasumimarginaaliks 24 protsenti.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles