/nginx/o/2019/04/28/12008837t1hec12.jpg)
Eelmisel neljapäeval Kuressaare hotelli Arensburg päikeseterrassil toimunud Juu Jääbi avakontsert Saaremaal oli tagasihoidlikumat sorti eelmäng Muhus toimuvatele põhikontsertidele. Eksootilised esinejatenimed ja Soome džässi eliitmuusikud tõid Arensburgi terrassile “täismaja”.
Eks ta selline viisakam kontsert oli, võrreldes Muhus Nautses toimuvatega. Ilm oli pisut jahedavõitu ja hall. Publik sõi mõnuledes ja jõi veini, kui lavale astusid esimesed esinejad, brasiillane Antenor Bogea ja prantslane Jean-Philippe Crespin. Sarmikad mehed mõlemad (Bogeal olid jalas klassikalised meestekingad päris kõrge kontsaga – täpselt sellised, milliseid lõunaameeriklased armastavad kanda).
Mehed esitasid populaarset bossa nova muusikat. Lavalt ei kuuldunud midagi uuelaadset – ikka “Girl from Ipanema” ja Jobim´i pere klassikalised viisid. Mõnus sellegipoolest, sest kellele ei meeldiks bossa nova? Antenori mahe hääl, Crespini romantiline ja oskuslik kitarrimäng ja mõlemaist õhkuv soojus ja “chill” olemine. Bogea poeetiliselt esitatud laul Jacques Brel´i loomingu seast oli õhtu suurim nauding.
Kontserdi teine pool sai palju valjem ja kaasahaaravam. Jukka Eskola Quintet ja Jukkis Uotila andsid publikule mõnusa laengu instrumentaaldžässi. Oivaliselt, kärsitult kärkivad Jukka Eskola trompetisoolod ja meeleline Petri Puolitaivali saksofoni- ja flöödiesitus panid publiku kehad võnkuma. Jukka Eskola on kõva mees muusikas, kes esinenud koos mitmete tuntud artistidega ja korjanud nii mõnegi magusaima auhinna, tiitli. Klahvpillimängijat Jukkis Uotilat peetakse Soome džässi üheks edukaimaks muusikuks. Tõesti, mehed andsid suurepärase kontserdi – nii palju head džässibiiti kuldas kuulajate kõrvu.
Pärast soomlaste hääd jämmi laval tundus vaid loogiline edasi minna Sadhu kohvikussse, kus vabal laval said öö jooksul kokku Jukka Eskola, Maria Väli, Jean-Philippe Crespin, Liisu Ots ja paljud, paljud teised.
Eelsoojendus Muhus toimuvatele kontsertidele oli täielikult õnnestunud.
Obrigado! Merci! Kiitos!