Skip to footer
Saada vihje

Saarele naasnud noored lõid kena ettevõtte

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Saarte Hääl

Juba mõnda aega saab interneti vahendusel osta kenasid rahvuslike motiividega rõivaid ja kodusisustust. Kõigil kaunistuseks peal mõnus kodune sõna “KENA”.

KENA kaubamärgi alt võib leida naturaalsetest materjalidest masinkootud tooteid – rõivaid ja kodusisustust. Samuti on parasjagu arendamisel täispuidust aksessuaaride ja kodusisustuse kollektsioon ning õige varsti võib uuenenud e-poest leida mantleid ja jakke, mis on kootud täisvillasest ja millel on orgaaniline puuvillane vooder.

Brändi nimi oli juba olemas

Ettevõtte loonud Kerli Koovisk rääkis, et KENA toodetel kasutatavad mustrid on inspireeritud rahvuslikest motiividest, samuti võib mustrivalikust leida Saaremaa erinevate kihelkondade kindakirjadest tuletatud mustreid. Näiteks Kärla, Mustjala, Valjala ja Pöide. “Brändi nimi oli mul kindel juba enne ettevõttega alustamist. Ju tuleneb see sellest, et saarlaste jaoks on ju kõik kena,” arutles ta.

Koovisk tunnistas, et mõte oma ettevõttest tiirles tal peas juba jupp aega ning sündis viimaks soovist teha midagi tõeliselt oma. “Olen mõnda aega õppinud ja töötanud väljaspool Saaremaad, kuid pärast pisipoja sündi otsustasime, et kolime Saaremaale,” tähendas noor ettevõtja.

“Kuna elame maal, meile seal väga meeldib ja lapsel on seal superhea kasvada, siis tundus oma ettevõtte loomiseks õige aeg olevat,” rääkis Koovisk. “Ettevõtte, kus panustavad oma nõu ja jõuga kõik pereliikmed.”

Kerli Koovisk on lõpetanud Tallinna tehnikakõrgkooli rõivaste tehnilise disaini ja tehnoloogia erialal, seega on rõivad talle lähedane teema. Masinkudumitega on ta aga kokku puutunud kogu oma elu, sest ta ema on lõpetanud silmkoetoodete valmistamise erialal ja on masinal kudunud juba üle 30 aasta.

Ettevõte ja KENA kaubamärk said registreeritud eelmise aasta alguses, kuid kuna kaubamärgi patenteerimine on pikk protsess, saadi patenteeritud kaubamärgi tunnistus kätte selle aasta jaanuaris. Tooteid hakkasid nad reklaamima alles detsembri keskel, kui e-pood lahti tehti.

“KENA eesmärk on näidata, et rahvuslike mustritega naturaalne kudum ei sobi ainult maale põldude vahele, vaid see võib olla vägagi modernselt mõjuv ja pilkuköitev linnatänavatel,” märkis Koovisk. KENA looming on nostalgiliselt etnohõnguline, kuid samas nüüdisaegne ja nooruslik.

Välisriikidest hea tagasiside

Väga soojalt on Kerli Kooviski sõnutsi vastu võetud täisvillasest kootud orgaanilise puuvillase voodriga seelikud ja kaelussallid. Populaarsemad mustrid on olnud Mustjala ja Muhu kindakirjadest tuletatud mustrid. Kaelussalle on seejuures läinud kingitusteks nii Londonisse kui ka Soome. “Välisriikidest oleme saanud väga palju head tagasisidet, neile Eesti rahvuslikud mustrid väga meeldivad,” kinnitas Kerli Koovisk.

KENA e-poest saab ostja valida talle meelepärase tegumoega kudumi, millele saab omakorda valida sobiva mustri- ja värvikombinatsiooni ning suuruse. Kui tellimus on kinnitatud, täidetakse see 1–2 nädala jooksul ning saadetakse kliendi valitud pakiautomaati.

Tasapisi peab KENA plaani avada Saaremaal ka päris kauplus, kuhu sisse astuda.

Kommentaarid
Tagasi üles