Ema-isa töövarjud

Monika Metsmaa
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
TÖÖD JAGUB: Märt Martinsoni ülesannete hulka kuulus ka kauba vastuvõtmine.
Erakogu
TÖÖD JAGUB: Märt Martinsoni ülesannete hulka kuulus ka kauba vastuvõtmine. Erakogu Foto: Saarte Hääl
Tänavuses “Tööle kaasa!” kampaanias osalevate saarlaste sõnul on lastele nende vanemate ameti ja töökohustuste tutvustamisest palju kasu.

Üks koolinoortest, kes esmaspäevast tänaseni kestvas kampaanias kaasa lõi, on 15-aastane Märt Martinson. Tema käis teisipäeval lähemat tutvust tegemas oma ema tööga Saaremaa tarbijate ühistu Leisi kaupluses.

“Kui koolist kampaania kohta kiri tuli, mõtlesime kogu kollektiiviga, kel lapsed on, et miks mitte osaleda,” lausus Märdi ema Tuuli Sööt. Nii olid kaupluses lisaks töötajatele ametis ka nende lapsed.

Kuigi Märt on pea igapäevane Leisi kaupluse külastaja, sai ta nelja poes veedetud tunniga senisest tunduvalt parema ülevaate sellest, mida müüjatöö endast kujutab.

“Kõiki neid väikeseid nippe, kuidas kaup välja panna ja see õigesti hindadega varustada, teab nüüd Märt ka,” ütles Tuuli.

“Võtsin laos kaupa vastu, panin hindasid õigeks, viisin juurvilju välja, tõstsin kaste,” loetles Märt. “Piimapakid on päris rasked – ema ja teised poes töötavad naisterahvad peavad ikka päris tugevad olema, et jaksavad nii raskeid kaste tõsta.”

“Märdist oli kaupluses kõvasti abi,” leidis Tuuli. “Kindlasti soovitan ka teistel vanematel selles kampaanias tulevikus kaasa lüüa – see tuleb lastele kasuks, kui nad saavad aimu, kuidas päris töö käib. Ainult kõrvaltvaatajana sellest nii hästi aru ei saa.”

Märdi enda hinnangul oli kampaanias kaasalöömine hariv kogemus. Suvel plaanib noormees Leisi kauplusse tööle minna – et ema aidata ja taskuraha teenida.

Tore ja hariv kogemus

Sel nädalal käis Saaremaa tarbijate ühistu poodides oma vanemate, aga ka vanavanemate ja õdede-vendadega tööl kaasas kokku üheksa noort.

Suur osa noori olid kaupluste klienditeenindajate töövarjuks kaupa vastu võttes ja seda välja pannes, riiuleid korrastades, hinnasilte välja lõigates.

“Meie ettevõtte rõõmuks olid kõik tööle kaasa tulnud noored huvitatud Saaremaa tarbijate ühistust kui tulevasest tööandjast ning lubasid võimalusel juba algaval suvel taas meiega ühineda suvetöötajana või läbi töömaleva,” ütles STÜ juhatuse esimees Kalle Koov.

Eesti kaubandus-tööstuskoja mullu algatatud ja juba teist korda toimuva kampaania “Tööle kaasa!” eesmärk on tõsta õpilaste teadlikkust töömaailmas toimuvast, tutvustades neile vanemate igapäevatööd ja töökeskkonda.

Algatuse “Tööle kaasa!” projektijuhi Liisi Hanseni sõnul registreerisid Saare maakonna tööandjatest end kampaanias osalema Saare maakonna keskraamatukogu ja Saaremaa tarbijate ühistu. Koolidest lõi ettevõtmises kaasa Leisi keskkool ja 53 sealset õpilast.

“Üle-eestiliselt osalevad algatuses ka Selver, Eesti töötukassa ja Telia,” rääkis Hansen. “Samuti on mitmeid tööandjaid ja koole, kes küll osalevad, kuid ei ole end registreerinud.”

Hanseni hinnangul on saarlaste aktiivsus kampaanias kaasalöömisel võrreldes teiste maakondadega üsna tagasihoidlik, ent sarnane hiidlaste omaga.

“Kõige rohkem on osalejaid Tallinnast, Harjumaalt ning Tartumaalt,” märkis Hansen.

Kokku pani end osalejana kirja rohkem kui 100 tööandjat ja enam kui 50 kooli üle Eesti.

Tööelust teadlikumaks

Eesti kaubandus-tööstuskoja algatus “Tööle kaasa!” on mõeldud selleks, et õpilased saaksid teadlikumaks töömaailmas toimuvast. Õpilane näeb, mis on tema vanema igapäevatöö, milline on tema tööpäev ja -keskkond, töö sisu ja selle väärtus, ning mõistab, miks erinevad tööd on vajalikud ja et iga töö tegija on tähtis.

Lapsevanem saab aga algatuses osaledes konkreetse ja praktilise võimaluse teha kooliga koostööd, mille kaudu avab lapsele tööelu erinevaid tahke ja väärtusi ning aitab lastel mõista, mille põhjal teha haridustee ja töö­eluga seotud teadlikke valikuid.

Tööandjale loob algatus võimaluse tutvustada lastele ja noortele oma valdkonda, panustada järelkasvule ning olla avalikkuses märgatud kui sotsiaalselt vastutustundlik ja peresõbralik ettevõte.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles