Antarktikasse jõudnud jahtlaev Admiral Bellingshausen sisenes üleeile Charlotte´i lahte, kus asub viis suurt jääliustikku.
Bellingshausen seilab jäämägede vahel
Laeval on vahetuste kaupa tekil väljas jäävahid. See on vajalik seetõttu, et radaril on näha vaid suuremad jäämäed. Väiksemad, kuid eestlaste laeva jaoks liigagi suured mäed hulbivad veepiiril ja suurem osa neist jääb enamasti vee alla. Sellised jääkamakad ilmuvad logiraamatut pidava pootsmani Maris Pruuli sõnul laeva ette viimasel hetkel. Laeval kaasasõitev jääkapten Jaanus Hannes ütles, et laeva kokkupõrge jäämäega on sama, kui auto sõidaks vastu betoonseina.
Pootsman Pruuli sõnul on jäämäed ilusad ja vaalade hullamine hakkab harjumuspäraseks vaatepildiks saama.
Laevapere soovis Charlotte´i lahes teha ka esimese maale mineku, kuid kummipaadi mootor ei käivitunud. Ushuaias testitud mootorit prooviti pikalt käima saada, paraku tulemusteta. Kui otsustati jahiga edasi sõita, murdus lähedal olnud jäämägi raginal pooleks ja tekitas võimsa laine. Maris Pruuli sõnul sellesse lainesse kummipaadiga sattuda poleks soovinud. Seega oli vahest isegi hea, et paadimootor ei käivitunud.
Bellingshauseni esimene peatuspaik on ukrainlaste uurimisjaam Vernadski, kuhu plaaniti jõuda eile.
Antarktika200 ekspeditsioon tähistab lõunamandri avastamise 200. aastapäeva Saaremaal sündinud admiral Bellingshauseni poolt. Jahtlaeva pardal on praegu ka kolm saarlast: Indrek Kivi, Priit Kuusk ja Märten Vaikmaa.