Robert Virves sai hüppelauaks rallimaailma 80 000 eurot

Kristina Õun
, Reporter
Copy
Robert Virves.
Robert Virves. Foto: Taneli Niinimäki

Saarlane Robert Virves sai oma ralliunistuse elluviimiseks 80 000-eurose stipendiumi. Ta loodab, et kokku õnnestub saada teist samapalju, et sõita kaasa kogu Juunior WRC sari, mis algab aprillis sõidetava Horvaatia ralliga.

“Eelmise hooaja alguses sellise eesmärgi püstitasime ja selle nimel oleme vaeva näinud,” ütles Virves Saarte Häälele. 

Stipendiumi pälvis 20-aastane Virves koos kaardilugeja Sander Pruuliga noortele rallitalentidele loodud sarja ehk Estonian Junior Challenge´i raames saavutatud võidu eest.

RALLY ESTONIA: Rehvipurunemise tõttu pidid Robert Virves ja kaardilugeja Sander Pruul leppima kolmanda kohaga.
RALLY ESTONIA: Rehvipurunemise tõttu pidid Robert Virves ja kaardilugeja Sander Pruul leppima kolmanda kohaga. Foto: M-Sport
Rally Estonia
Rally Estonia Foto: M-Sport

2017. aastal Eesti autospordi liidu loodud rallisarja etapid sõidetakse Eesti autoralli meistrivõistluste raames. Eesmärk on aidata parimat noort talenti rallikarjääri redelil ülespoole ronimiseks. 

Nüüd on Robertil võimalus end proovile panna Junior WRC (JWRC) sarjas, mille esimene etapp sõidetakse aprilli lõpus Horvaatias. Virves märgib, et kuigi 80 000 eurot on suur summa, jääb Junior WRC kogueelarvest siiski veel umbes pool puudu ja see on ainult sarjas osalemise tasu kõigil viiel etapil.

“Juurde veel reisikulud, testid, treeningrallid jne – kokkuvõttes tuleb päris suur summa,” tõdeb rallisõitja. “Raha peab kokku saama ja töö selle nimel käib iga päev.” Testid ja treeningrallid ei ole küll kohustuslikud, kuid minna ilma ettevalmistuseta MM etappidele võistlema ja seda sooviga teha hea tulemus ei ole ilmselt võimalik. 

Eesmärk on aga JWRC sarja maailmameistri tiitel. “Kerge see kindlasti olema ei saa, sest näiteks viiest etapist kolm on asfaldirallid, kus mul praeguseks puudub igasugune kogemus,” märgib Virves. “Ideaalses maailmas tuleks enne Horvaatia rallit teha korralik test ja ka sarnastes oludes mõni asfaldiralli kusagil Euroopas.”

Eelmise aasta Estonian Junior Challenge´i sarja võidusummat saab ta kasutada ainult 2021. aasta JWRC sarjas osalemiseks. “Kui seda võimalust mitte kasutada, siis on kogu eelmise aasta töö prügikasti visatud,” tõdeb Robert Virves. 

Ta nendib, et praegusel ajal on toetajate ja allikate leidmine eriti keeruline. Ajad on keerulisemad, see on selge. Võimatu see pole, aga võtab rohkem tööd ning muidugi on vaja ka parajal hulgal tutvusi. “Õnne ka muidugi,” lisab Robert.

Mitu rauda tules

Ralli maailmalavadest unistav Virves töötab praegu metsanduse valdkonnas. Tema sõnul on töökohas talle palju vastu tuldud ja suhtutakse mõistvalt.

Kuid siiski, kui iga päev peab tegelema kahe asjaga – nii töö kui ralliga –, ei saa fookus olla 100% vaid ühel asjal. “Keeruline on, aga saan hakkama,” tunnistab mitut rauda tules hoidev Virves. “Tuleb leida tasakaal, et emb-kumb ei kannataks.” 

Lisaks tegeleb ta ka 14-aastase Hanna Lisette Aabna koolitamisega, kes osaleb rahvaspordi võistlustel. “Olen tema sõidukoolitaja ja kaardilugeja. Tüdruk areneb väga kiiresti ja nii tema kui ka tema pere on väga entusiasmi täis,” räägib Robert. “Meil on välja kujunenud vastastikune hea koostöö ja see perekond on ka mulle suureks abiks, et saaksin oma eesmärkide poole pürgida.” 

Kui oleks vähegi võimalust, elaks Robert hea meelega ka ainult rallist, kuid seda varianti praegu veel ei ole.

Foto: Mari Luud/Õhtuleht
Foto: Nikos Katikis/RALLYPIXELS

Robert Virvese esimene ralli oli 2018. aastal, kui noormees oli 17-aastane. Siis kihutas ta Viru rallil Opel Astraga, mis oli valmiskujul paar aastat varem ostetud ning jooksvalt täiendatud. Ent toona sõitis sellega Roberti vend Gert. 

Hobitasandil oli Robert rallit harrastanud selleks ajaks juba aastaid. 13-aastaselt osales ta rahvarallidel ja sprintidel ning tuli 2015. aastal Rahvasprindi karikasarja võitjaks J16 klassis. Ka rahvarallidelt võitis noormees noorteklassis esikohti. 

2016. aastal hakkas vend Gert sõitma Opeliga ja tegi kaasa terve 2017. a hooaja n-ö suures rallis. Tegelikult oli vendadel kogu aeg plaan, et mingil hetkel istub ka Robert päris ralliauto rooli. 

“Ja siis järsku ma selle võimaluse sain, kui olin ühel võistlusel vennast sama autoga natukene kiirem,” räägib Virves, kes oma sõnul oli selleks ajaks sõitmisest päris pikalt eemal olnud.  

Alates 2018. aasta Viru rallist ongi ralliauto roolis istunud Robert. Vend keskendus tema aitamisele.

Rallipisik geenides

Roberti sõnul harrastas rallisõitu ka nende kadunud vanaonu Arved Virves. Aastal 1976 oli ta esimene saarlane, kes jõudis Tehumardi rallil absoluutarvestuses poodiumile. Koos Mati Kersiga said nad 2. koha.

Robert räägib, et rallis tuleb kogemus ainult võisteldes ning kui lisada sinna sõidu- ja võidutahe, siis ongi võimalik hea tulemus teha. Samuti on tähtsal kohal tahe ennast kogu aeg täiendada. Seepärast ei olegi tal plaanis sel aastal erilist rõhku panna kodusele meistrisarjale.

Just tänu võidutahtele on Robert aastate jooksul kokku saanud paljude inimestega, kes on aidanud ja temasse uskunud. Sellesse tugisüsteemi suhtub Robert ülima tänutundega, öeldes, et ilma nendeta ta sõita ei saaks.

Enne Rally Estoniat Robert Virvese toetuseks tehtud korjandus oli oodatust edukam. Väga paljud inimesed andsid oma panuse, et Robert Virves ja Sander Pruul rajale aidata. Noormehed andsid teel olles oma maksimumi ja neid saatis edu. 

“Lõpuks aitas meid umbes 250 inimest ning kõik need inimesed said sellest positiivse emotsiooni ja elasid väga kaasa. See oli hea ettevõtmine, aga pikemas perspektiivis ei ole see paraku jätkusuutlik selle spordiala juures,” nendib Virves.

Eelmisel aastal osales Robert Viru rallil esimest korda nelikveolise R5-autoga, mis oli tema sõnul suurepärane kogemus: “Loomulikult tahaks väga sellega veel sõita, aga sel aastal on prioriteediks JWRC sarjas osalemine ja käesoleval aastal ei ole väga otstarbekas kulutada niigi väheseid ressursse R5-autoga sõitmisele. Eesti meistrivõistlustel täishooaega me Sandriga sel aastal kaasa ei tee, ka mitte R2-autoga.” 

Kodusel Saaremaa rallil on Robert aga kindlasti stardis. Seal loodab ta sõita R5-autoga, kuid kas see ka võimalikuks osutub, pole praegu veel kindel. Asjaolude kokkulangemisel võib see õnnestuda, aga prioriteet see siiski ei ole. Elame-näeme, märgib Robert.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles