“Oli 2019. aasta suvi, kui otsustasin öelda hüvasti üheksast viieni tööpäevale, et hakata töötama 24/7. Teisisõnu - astusin ettevõtja kingadesse ja lõin Target Media,” räägib Saaremaalt pärit Andreas Hõlpus inspireerimaks teisigi omasuguseid oma edu ja tulevik enda kätesse võtma.
Noor Saaremaa mees otsustas hakata tööle 24/7
Millest kõik alguse sai?
Ühel 2015. aasta suvepäeval otsustasin, et soovin kolida Saaremaalt Tallinna ja hakata kompama maad meediavallas. Mu jaoks kujunes see võrdlemisi lihtsaks, sest saatsin külma kõhuga Ekspress Meediasse kirja ja kolme päeva pärast olin juba vestlusel ning mõni nädal hiljem juba trükireklaami projektijuht. Kui küsite, miks just Ekspress Meedia, siis… see oli esimene vaste, mis mulle Googles ette lõi, kui lisasin otsingusse sõna “meedia”. Kõlab jaburalt, aga just nii juhtus.
Sealt edasi oli mul võimalus majasiseselt areneda ja koguda teadmisi Delfi digireklaami osakonnas. Ühel hetkel vahetasin pooli ja jätkasin enda arendamist Postimehes veebiosakonnas, kus sai minust ka veebiosakonna müügijuht. Nende paari aasta jooksul õppisin hoolega ja märkasin, kuidas digiturundus on suuresti aina enam Google ja Facebooki põhine. Nende aastate jooksul hakkas peas ka küpsema mõte, et esimesel võimalusel tuleks luua oma ettevõte ja kasutada turundusmaailma digitaliseerumist enda kasuks.
"Soovitan kõigile, kes soovivad oma elus midagi muuta, lihtsalt külma kõhuga peale lennata."
Esimesed sammud ettevõtjana
Nii läkski. 2019. aasta saabus ja hakkasin täiskohaga tegelema oma ettevõtte Target Mediaga. Ma ei hakka asja ilustama ja ütlema, et ettevõte loomine on lapsemäng ja kõik sujus kenasti. Tegelikkus on ikkagi, et see nõuab palju distsipliini, pingutust ja ka ohverdusi. Õnneks, mul oli sel ajal toeks mu armas elukaaslane, kes mind toetas ja toetab tänaseni. Ühtlasi mul ei olnud väga võimalust eksimiseks ja katsetamiseks, sest meie 1,5-aastane silmatera Kiara oleks selle peale kõva kisa teinud.
Miks digiturundus?
Kogu juttu lugedes saate ilmselt aru, et see on paras saatuse keerdkäikude värk, et digiturunduse poole liikusin, aga siin on praktilisem põhjus ka. Alguses, kui agentuuriga alustasin, tahtsin pakkuda kõike ehk 360 kraadi turundust. Entusiasm oli suur. Mõnda aega selliseid plaane tehes, mõistsin, et iga agentuur ei pea pakkuma kõike. Parem on leida fookus ja teha seda põhjalikult ja hästi.
Sa ju ei oota, et su torumees oleks ka professionaalne elektrik ja viimistleja. Või su kulmutehnik oleks ka meister juustelõikuses ja geelküünte panemises. Kui on, palju õnne - oled sattunud multitalendi otsa, aga reaalsus on, et igaühel on kindel oskus. Siin võib võrdlusesse tuua ka tänapäeva turundusspetsialistid, kellelt oodatakse, et nad oleksid parimad disainerid, copywriterid ja digispetsialistid ning ei kasutaks välist abi. Aga hea ja usaldusväärne abi on just see, mis aitab ka turundusspetsialistidel ettevõtteid uuele tasemele viia.
Seepärast kombates maad, mõistes turunduse trende, otsustasin liikuda digisse. Tõsiasi on, et need kes täna veel digis ei ole, on teistest paar sammu maas. Digi on andnud ka imetabase võimaluse konkreetselt näidata, kui edukas või läbikukkunud mõni kampaania on. Enam ei pea kõhutunde pealt arvama, vaid kõik on selgelt numbrites kirjas ja analüüsides on lihtsam ka edaspidi kõike aina paremini teha.
Sõnum kodukoha ettevõtjatele
Põlise saarlasena tunnen, et minu ülesanne on purustada müüte seoses ettevõtlusega Saaremaal. Kuigi mitmed Saare ettevõtjad on maininud, et saarel on raske äri teha, kuna kõik vajalik on olemas ja turg on väike, siis pean vastu vaidlema ja ütlema, et päris nii ei ole. Kui kriisiaeg on midagi üldse meile näidanud, siis seda, et maailm on väike. Seega, saad saarel või kus iganes oma ettevõtte luua nõnda, et su klientuuriks on kogu maailm.
Kui vähegi võimalust ja tahet on, soovitan saarlastel ja teistel väikeste linnade hakkajatel inimestel oma ettevõte avada internetis. See nõuab küll sama palju tööd ja investeeringut, aga vähemalt internetipood või veebipõhine teenus ei nõua, et peaksid oma elukohta vahetama. Seega, pole paremat aega viia oma ettevõte või avada oma ettevõte internetis.
Siinkohal tuleb muidugi kõnetooli võtta linna- ja vallajuhid, kes ettevõtlust oma piirkondades märkaksid ja seda igal juhul soodustaksid. Te ju teate, et on kordi kasulikum, kui inimesed teie piirkonnast pealinna paremat elu otsima ei lähe, vaid leiavad selle parima elu kohapeal.
Target Media täna
Täna on Target Media jõudnud faasi, kus mul pole ühtegi kahtlust ja olen 100% veendunud, et oleme õigel teel ja digiturundus on olevik ja tulevik. Väike ettevõte, mille töösse panustab 5 inimest, on teinud piisavalt head tööd. Tõestuseks on meie kliendid, kelle hulka kuuluvad nii Tamrex, Assa Abloy, Creditinfo, Domus Kinnisvara, Rahvusooper Estonia, Magaziin, Paf, Postimees, Ideaal Kosmeetika ja mitmed teised. Teostame digiturundust Eestis, Soomes, Lätis, Leedus ja Itaalias.
Ma tean, et kõigil ei pruugi nii ladusalt minna, nagu minul õnnekombel läks, et ühest väikesest mõttest kaunil suvepäeval, natukesest googeldamisest olen jõudnud punkti, kus oman edukat ettevõtet, mis teenindab ka väljaspoole Eestit.
Siiski soovitan kõigile, kes soovivad oma elus midagi muuta, lihtsalt külma kõhuga peale lennata. Praegu on õige aeg muutusteks. Eriti, kui sul on soov luua oma ettevõte, avada oma veebipood ja oma elukäiku muuta. Mis on kõige hullem, mis juhtuda saab? Las ma ütlen, mis - see, et sa ei proovigi.