Rallisõitja Urmo Aava võistles viimati Saaremaa rallil 2002. aastal. Üldse on Aava viimasest stardist rallidel möödas 13 aastat, mil ta sõitis Soome MM-etappi.
ON MIDA OODATA ⟩ Urmo Aava tuleb üle 20 aasta Saaremaa ralli starti
Saaremaa rallil sõitmisest möödub tal tänavu aga tõepoolest 20 aastat. „Hea, et viimati 1992. aastal ei sõitnud,“ naeris Urmo Aava. 2002. aastal sõitis ta Saaremaal Ford Focus WRCga ning toona pidi ta leppima Margus Muraka järel teise kohaga. Murakas sõitis tookord Toyota Corolla WRCga.
Kas tänavu, järjekorras 55. Saaremaa rallil võiks Aava Murakale ära teha, ta lubama ei hakka. „Kedagi me otseselt seljatama ei lähe. Me pigem hakkame sõitma ja tähtis on see, tempo võiks paraneda ning meil endal oleks autos tore,“ tähendas ta. „Eks ralli näitab, kes jäävad seljataha ja kes ette.“
Saaremaa ralli „Kalle Rovanperä“
Et Aava pole sedavõrd kaua võistlustel ralliauto rooli sattunud, oli omaette küsimus, kuidas ta nüüd sellega ometi nõus oli. „Mu hea sõber Janno Siitan on mind juba aastaid „masseerinud“. Tema rääkis mu ära, kaval mees,“ nentis Aava. Siitan on nüüd ka Aava kaardilugeja.
Miks just Saaremaal rallile otsustati tulla, Aava põhjendada ei oska, sest ralli valis välja samuti Janno Siitan. „Temal oli plaan mitu aastat paigas, aga küsimus oli selles, millal ma murdun,“ märkis ta.
„Eks ralli näitab, kes jäävad seljataha ja kes ette.“
Saaremaal tullakse starti võistlusnumbri all 69. Seda ise ei valitud, vaid see on rallikomitee liikmelt Gabriel Müürsepalt. „Istusime Paide rallil, kus „nulli“ sõitsime, maas ja arutasime esimest päeva, ning siis Gabriel tegi ettepaneku, et sõitke – paneme teile numbriks 69 ja sealt see arenema hakkas,“ avaldas Aava.
Sotsiaalmeedias on rallifännid sest saati, kui Saaremaa rallile registreerunute nimekiri avalikuks tuli ja seal nr 69 teiste vahelt puudu oli, spekuleerinud, kes selle all starti võiks tulla. Kuna 69 all sõidab autoralli maailmameistrivõistlustel Kalle Rovanperä, on arvatud, et äkki ralli korraldajad teevad üllatuse ning stardis võib näha Kallet isiklikult. Urmo Aava on neid spekulatsioone tuttavatelt kuulnud, aga sotsiaalmeedias arutelusid isiklikult näinud pole.
„Ma arvan, et seal oli Gabrielilt mitu vimpkat – ühtepidi tekitadagi natuke sellist segadust ja teisest küljest, kes Gabrieli tunneb, see teab, et eks ta minuga tegi seal ka vimpkat,“ kõneles Aava. „69-st saavad inimesed erinevalt aru – suund on sel üht- ja teistpidi,“ märkis ta. Rallimeeste puhul võiks mõelda, et lõpetada võib võistluse kas ratastel või katusel. „Meie oleme ikka plaaninud niimoodi, et meie tagumik vaatab maapoole,“ nentis ta.
Siim Kallase modifitseeritud auto
Stardis on Aava ja Siitan Subaru Impresa STI-ga. Auto on Aava sõnul Lõuna-Eesti meeste poolt modifitseeritud. Tegemist on rallisõitja Vallo Nuuteri autoga ning tiimi juhib omakorda sellise toreda nimega mees nagu Siim Kallas. Tegemist pole siiski tuntud poliitiku, vaid tema nimekaimuga.
Kas auto saab Urmo Ava kasutusse vaid Saaremaa ralliks või edaspidigi, mees veel ütlema ei tõtta. „Praegu on see selleks ralliks ja siis vaatame edasi,“ nentis ta. „Pikki plaane me praegu ei sea, peamine on, et me jõuaks Saaremaale ja meil oleks tore.“
Aava arvates ongi Saaremaale tore võistlema tulla, sest see on niivõrd pikkade traditsioonidega ralli, seda on läbi aastate suure kirega korraldatud ning see on saare jaoks ääretult oluline.
„Vaadates Eesti tippsõitjaid, siis Eesti on maailmas väike riik ja Saaremaa on veel väiksem „riik“, aga siit tulnud sõitjatega on hoopis teine lugu,“ nentis ta. Umbes nagu DirtFish kirjutas, et midagi peab siinses vees olema, et siit nii kiired sõitjad tulevad. „Äkki on teil vesi natuke radioaktiivne... ralliaktiivne,“ naeris Urmo Aava.