Kümne kuuga juhtus Saaremaal 14 inimkannatanuga liiklusõnnetust, milles hukkus üks ja sai viga 17 inimest.
AHTO AULIK ⟩ "Iga liikluses hukkunud või viga saanud inimene on üks liiga palju"
21. juulil sõitis mootorrattur Väikese väina tammil vastu teepiiret ja kukkus vette. Vaatamata kiirabi pingutustele suri mootorratast juhtinud mees kiirabiautos. Liiklusõnnetus juhtus küll valgel ajal, kuid tugevas vihmasajus.
Joobnud või alkoholi tarvitanud juhid põhjustasid Saaremaal kümne kuuga neli liiklusõnnetust, milles inimesed viga said. See teeb ligi 30% kõikidest inimkannatanuga liiklusõnnetustest.
Kuigi keegi õnneks joobes juhi süül elu ei kaotanud, sai vigastada kuus inimest, mida on liiga palju. Iga liikluses hukkunud või viga saanud inimene on üks liiga palju.
Kümne kuu jooksul tabati joobnuna või alkoholi tarvitanuna rooli istunud inimesi 171 korral. Suurem osa neist juhtidest olid kohalikud inimesed ja enamasti mehed.
Liiklusõnnetustesse sattumise võimalus on reeglina suurem kohas, kus on inimeste liikumist rohkem ehk suurem liiklustihedus. Seega koondusid Saaremaal liiklusõnnetused peamiselt Kuressaarde ja suurematele maanteedele.
Plekimõlkimisi tuli sagedamini ette ka Muhus Kuivastu sadamas. Suurima liiklussagedusega maantee Saare maakonnas on transpordiameti andmetel endiselt Kuressaare–Kihelkonna suund, mida läbib tunnis keskmiselt 52 sõidukit, mis jääb pisut alla teisel kohal olevale Kuressaare–Kuivastu suunale, mida läbib tunnis keskmiselt 48 sõidukit.
Enamik liiklusõnnetusi, kus inimesed viga said, juhtusid maanteekiirustel ehk 90 km/h piirkiiruse alas valgel ajal selge ilmaga ja sirgel teel.
Põhjus, miks liiklusõnnetused juhtuvad peamiselt siiski heades sõiduoludes, seisneb ilmselt selles, et head tingimused uinutavad tähelepanu. Liikluses ollakse liiga enesekindlad, tegeletakse kõrvaliste asjadega või pannakse enda ja sõiduvahendi võimeid rohkem proovile.
Kümne kuuga avastas politsei Saare maakonnas 1575 liiklussüütegu, mis on samas suurusjärgus kui eelmisel aastal. Liiklusväärtegudest üle poole moodustasid lubatud sõidukiiruse ületamised ja kiiruse ületajaid on politsei sel aastal tabanud veidi rohkem kui mullu.
Tabatud kiiruseületajatest ligi 90% polnud rahvastikuregistri andmetel Saare maakonna elanikud ning kõigist kiiruseületajatest ligi 80% olid mehed. Lisaks politseiametnikele, kes liiklusjärelevalve käigus kiirust mõõdavad, toimetab maakonnas ka mobiilne kiiruskaamera, mis fikseeris kümne kuuga Saare maakonna teedel 4823 kiiruseületamist.
Mobiilse kiiruskaamera asukohtade osas on politsei võtnud aluseks ka kohalike elanike poolt väljatoodud probleemseid kohti.
Vaatamata kõigele sellele oli Saaremaa endiselt Hiiumaa järel üks turvalisemaid maakondi ka liiklusõnnetuste vaates – 10 000 elaniku kohta juhtus Saaremaal kõige vähem selliseid liiklusõnnetusi, kus inimesed viga said.
Kutsun üles tegema kõik endast sõltuva, et see nii ka jääks ja ükski inimene ei peaks liikluses enam oma tervist ja elu kaotama.
Praegu on aasta pimedaim aeg, käes on esimene libedus ja lumesadugi ei paista kaugel olevat – palun, hoiame kiirused vastavad liiklusoludele, paneme tähele endast nõrgemaid liiklejaid, jälgime, et sõiduvahendid oleksid tehniliselt korras, nende tuled ja klaasid puhtad ning liiklejatena hoiame meeles, et alati peame olema valmis reageerima ka ootamatustele.
Eesti liikluskindlustuse fondi andmetel juhtus Saaremaal sel aastal üheksa kuuga kokku ka 324 varakahjuga liiklusõnnetust, mida oli ligi kümnendik mullusest rohkem.